"מיה", חברת תשתיות המים של הוד השרון ו"פלגי השרון", תאגיד המים והביוב של כפר סבא וכוכב יאיר - צור יגאל, יקיימו פיילוט אקולוגי להפחתת ריחות במכון טיהור השפכים כפר סבא – הוד השרון, זאת בנוסף למתקני ניטרול הריחות הקיימים.
2 צפייה בגלריה
המט"ש. התאגיד תומך בהעברתו לשפד"ן
המט"ש. התאגיד תומך בהעברתו לשפד"ן
המט"ש. סוף לריחות?
(צילום: אסף פרידמן)
במסגרת הפיילוט, שייצא לדרך בתחילת חודש מאי ויימשך כשלושה חודשים, מתקשר המכון עם חברת "אקולוגיה – אויר צח" שתשתמש במערכת שפיתחה, Inhayle – המבוססת על שיטה חדשנית לייצור גז הידרוקסיל באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך. ההידרוקסיל מהווה גז טבעי וירוק לחלוטין שמסוגל לפרק ריחות, לעצור תסיסה בקטריאלית ולפרק גזים להרכבם הראשוני ללא יצירת פסולת המצריכה סילוק והטמנה.

2 צפייה בגלריה
מט"ש הוד השרון כפר סבא
מט"ש הוד השרון כפר סבא
מט"ש הוד השרון כפר סבא
(צילום: יעל שרר)

לצורך בחינת יעילותה, מערכת ה- Inhayle נבדקה על ידי מעבדות מוסמכות, ובהן המעבדה למיקרוביולוגיה קלינית במרכז הרפואי פוריה, במכון המסונף לפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן. בבדיקות שעברה, הציגה המערכת יעילות מתמשכת גבוהה מאד בכל הנוגע לטיהור האוויר מעובשים וחיידקים. "מיה" ו"פלגי השרון" יבחנו את האפקטיביות של המערכת בהורדת רמת ריח וייצובה לאורך זמן בתנאי שטח.
לצד המאמץ להעתיק את מיקום המט"ש אל מחוץ לתחומי הוד השרון ועד לפינויו, ימשיכו "מיה" ו"פלגי השרון" במאמץ לאתר טכנולוגיות ופתרונות שיספקו מענה לצמצום של מטרדי ריח.
קראו גם:
יו"ר "מיה", חברת המים של הוד השרון, חבר מועצת העיר נדב דואני: "לאחר מאמץ משמעותי שהובלתי ביחד עם ראש העירייה, אמיר כוכבי, הנהלת החברה ובשיתוף עם התושבות והתושבים, קיבלנו אישור מרשות המים על כך שמכון טיהור השפכים המיושן יועתק אל מחוץ להוד השרון ויפסיק להוות מקור למטרדי ריח חוזרים ונשנים. עד לסגירת המכון, אנחנו פועלים בשיתוף 'פלגי השרון' ליישום של פתרונות מתקדמים ואיכותיים במטרה לשמור על איכות הסביבה ועל איכות החיים של התושבים. הפיילוט, שנועד לבחון שיטה חדשנית ופורצת דרך לפירוק ריחות, הוא מהלך חשוב בהשגת המטרה".
מנכ"לית "פלגי השרון", תאגיד המים והביוב של כפר סבא וכוכב יאיר - צור יגאל, עדי גולדשטיין: "אנו רואים חשיבות רבה בקידום חדשנות ותהליכים פורצי דרך שתכליתם תרומה משמעותית ויעילה לניהול התאגיד ולהפעלת תשתיות מים וביוב, תוך שמירה על מחויבות לסביבה. מתן אפשרות לערוך ניסויים איכותיים בטכנולוגיות בעלות פוטנציאל רב היא נדבך מרכזי בנושא. תהליכים אלה יסייעו בטווח הקצר והארוך גם מבחינת העמדת פתרונות ארגוניים יעילים".