החולדות פשטו על גליל ים: עשרות חולדות שורצות במתחם גני הילדים, מתחם התבלינים, בשכונת גליל ים היוקרתית. הסיבה: הבניה החדשה גורמת לחולדות לצאת ממחילותיהן ולהתמקם במבנים. גורמים בעירייה מודים: "מדובר בתופעה הנמצאת בכל השכונה".
3 צפייה בגלריה
חולדות במתחם גני הילדים
חולדות במתחם גני הילדים
חולדות במתחם גני הילדים
(צילומים: פרטי)
"בכל יום אנחנו עדים לסיפורים מטרידים מהילדים המפוחדים שלנו על החולדות", אומרים בוועד הורי הגנים בשכונה, "החולדות, בגלל שהן רבות כל כך, מטיילות בחצר, במטבח, בתוך הגן ומתרוצצות בין הרגליים של הילדים. ישנם מקרים שבהם אפילו חולדות קופצות על הצוותים החינוכיים שמנסים לגרש אותן. הילדים אחוזי אימה.

3 צפייה בגלריה
חולדות בגן
חולדות בגן
חולדות בגן
(צילום: פרטי)

"ההורים פתחו כבר מספר תלונות, העיריה שלחה מדבירים אבל זה לא עוזר. המדביר טען שהבעיה היא מטבחים שלא הותקנו כראוי ולכן החולדות נכנסות, לא משנה כמה מלכודות שמים, הוא מפנה עשרות פגרים של חולדות ביום".

3 צפייה בגלריה
המדביר קובי קצב
המדביר קובי קצב
המדביר קובי קצב
(צילום: פרטי)

קובי קצב, מדביר מטעם חברת "טבע הדברות", מסביר: "מדובר בתופעה ידועה בכל הארץ בשכונות חדשות שנבנות. צריך להבין ששכונת גליל ים הייתה במשך עשרות שנים שטח טבע פראי, שלא נגעו בו, והחולדות חפרו שם מחילות והתרבו לבלי הכר. עם תחילת הבניה, הקידוחים, החולדות יוצאות מהמחילות ומנסות להתמקם. הבעיה הזו היא לא רק במתחם התבלינים, אלא במתחמי גני ילדים נוספים.
"ישנה בעיה נוספת במתחם הספציפי בתבלינים, שלא אטמו נכון חלק מהבניה בעיקר המטבח, מה שגורם לתופעה שם להיות ניכרת יותר, אבל הבעיה בכללותה היא בעיה בכל גליל ים".
אי אפשר להדביר אותן?
"אי אפשר לזרוק רעל בגני ילדים, זה אסור, הדבר היחיד שנותר כרגע זה להציב מלכודות, ואני נמצא שם במתחם בכל יום, ומוציא בכל יום פגרים של חולדות. זה לא נעים במיוחד שמדובר בילדים".

קראו גם:

מעיריית הרצליה נמסר: "שכונת גליל ים הינה שכונה בבנייה, בשל החפירות באדמות האיזור מתרחשת התופעה של חולדות הבורחות החוצה ממחילותיהן התת קרקעיות. הבעיה בגן מוכרת והנושא בטיפול רציף של צוות ההדברה העירוני. בימים אלו נבחנות שיטות חדשניות של שימוש בגלי קול למיגור המזיקים".