טרגדיה בחג: האמן המוערך והמורה זיו גנל מהרצליה הלך לעולמו במפתיע והוא בשנת ה-40 לחייו. הותיר אחריו משפחה שבורה: "אבידה גדולה לעולם האומנות".
4 צפייה בגלריה
זיו גנל ז"ל. אמן מבטיח
זיו גנל ז"ל. אמן מבטיח
זיו גנל ז"ל. אמן מבטיח
(צילום: פרטי)
גנל נולד בהרצליה, והינו בוגר המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל. אחרי הפסקה של שבע שנים בה עסק בטכנאות שיניים, חזר לאהבתו המקורית ולכשרונו המבטח, והחל לפרוץ כמטאור בעולם האומנות, עם סדרות אומנות ותערוכות מוערכות מאוד. לא מזמן נבחר כאחד מחמשת המעצבים והאמנים המבטיחים של ישראל.

4 צפייה בגלריה
זיו גנל ז"ל
זיו גנל ז"ל
זיו גנל ז"ל
(צילום: יח"צ)

לאחרונה הוא התראיין לעיתון "לאשה" כאחד מהאמנים המוכשרים בישראל וסיפר כי "כשסיימתי את הלימודים להיות פסל, לא עניין אותי לעשות שום דבר חוץ מזה. אחרי שנה הבנתי שאני לא בשל ועשיתי הסבה מקצועית לטכנאות שיניים. טכנאות שיניים היא למעשה גם עבודת קרמיקה. מבחינתי זה היה לגמרי פיסול. שן טוחנת זה פשוט טבע דומם: נוף של ערים, תלוליות, חריצים, ואדי. היום, אחרי שחזרתי לעיצוב וליצירה מקורית, אני מבין שהעבודה עם שיניים נוכחת באסתטיקה שלי גם עכשיו".

4 צפייה בגלריה
זיו גנל ז"ל
זיו גנל ז"ל
זיו גנל ז"ל
(צילום: פרטי)


קראו גם:
גנל ככל הנראה נפטר בשנתו, לתדהמת בני משפחתו וחבריו, מכריו ומוקיריו שמתקשים לעכל את הבשורה המרה. אמנים וחברים סיפרו בכאב כי: "הייתה לו יד עדינה ונפש סוערת, הוא הפך את עבודת הקרמיקה לאמנות המספרת סיפורי חיים. זו אבידה גדולה לעולם האומנות. מעבר לכך, הוא היה אחד האנשים הכי מדהימים שהכרנו. אדם אהוב שאהב את החיים, קשה עדיין לעכל שהאמן והאדם הדגול הזה איננו איתנו עוד".