בשנים האחרונות פקדה לבנת אלישע ביטון את חדרי האולטרסאונד של המרכז לבריאות האישה פעמים רבות ולמרבה הצער, בכל פעם זה הסתיים במפח נפש גדול כאשר היא התבשרה שהעובר ברחמה לא שרד והחלום שלה להיות אמא שוב לא יתממש.
2 צפייה בגלריה
לבנת ורונן. "הטיפולים הרבים הותירו אותנו בלי יכולות כלכליות"
לבנת ורונן. "הטיפולים הרבים הותירו אותנו בלי יכולות כלכליות"
לבנת ורונן. "הטיפולים הרבים הותירו אותנו בלי יכולות כלכליות"
(צילום פרטי)
כעת, לאחר מספר רב של הפלות וניסיונות כושלים להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאית, לבנת (40) ובעלה רונן (48) מנסים שוב, אולי בפעם האחרונה, להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות בחו"ל. לצורך זה הם הקימו מיזם לגיוס כספים שדרכו הם מקווים להגשים את חלומם.

רצף כישלונות

לבנת ורונן, עובדים בעסק לקוסמטיקה אותו מנהלת לבנת ואילו רונן הוא סוכן השטח שלה. לצד הפעילות היומיות לשניהם יש חלום אותו הם מנסים להגשים בשמונה השנים האחרונות מאז הם התחתנו - להיות הורים. "התחתנו לפני כשמונה שנים וישר אחרי החתונה כבר נקלטתי ונכנסתי להיריון", מספרת לבנת. "זה התפתח יפה עד שהגעתי לשבוע 23 ובבדיקה שגרתית לא מצאו דופק לעובר. התחושות היו קשות מאוד, זה היה הלם כי זה פשוט נפל עליי בבום. הכל הרי הלך מעולה ובצורה חלקה ואף אחד מאיתנו לא צפה את זה. יום לפני כן עוד הייתי בבדיקה שבה הכל היה תקין והבשורה הקשה הזאת הכתה בי.
"התאוששנו מהמכה הזאת ולא הרבה לאחר מכן שוב נכנסתי להיריון והפעם עם תאומים. גם הפעם, למרבה הצער, בשבוע ה-11 אחד העוברים נפל ובשבוע שלאחר מכן העובר השני גם כן. כשזה קורה פעם שנייה ברציפות זה אגרוף בבטן, זה לא נתפס שצריך לעבור את זה כל פעם מחדש. במהלך השנים היו עוד שישה היריון וכל פעם זה היה מלווה בהתרגשות ושמחה, אבל גם כל פעם בפחד מאוד גדול בגלל הניסיון המר שלי.
2 צפייה בגלריה
לבנת ורונן. לא מאבדים תקווה
לבנת ורונן. לא מאבדים תקווה
לבנת ורונן. לא מאבדים תקווה
(צילום: מהאלבום הפרטי)
"לצערי שש פעמים נכנסתי להיריון ושש פעמים ההיריון לא שרד ולעובר לא היה דופק בשלב כלשהו. כל מבט של הרופא, כל שתיקה שלו הצליחה להלחיץ אותי. כל פעם לשמוע את הבשורות הקשות האלה והתסכול של להתחיל שוב את התהליך היה מרסק אותנו", היא אומרת בכאב. "אחרי שש הפעמים האלו עשינו המון בדיקות, גם גנטיות וגם בדיקות של העוברים. שלחנו בדיקות לחו"ל כדי לבדוק מה לא תקין שגורם בכל פעם מחדש לסיים את ההיריון, אבל אף בדיקה לא גילתה שום דבר חריג, הכל היה נראה בסדר גמור".

הוצאה כספית

הרופאים המליצו להם לפנות להליך פונדקאות. למרבה הצער, גם הפעם לא היה לנו מזל והפונדקאית שלנו הפילה בשבוע העשירי ולאחר מכן נכנסה שוב פעם להיריון וגם בפעם השנייה זה לא צלח. הכאב הנפשי היה גדול וזה גם היה נטל כלכלי מאוד גדול שעלה לנו כ-250 אלף שקלים. אחרי הפעמיים האלו הגיעה הקורונה ואז אי אפשר היה להתחיל שוב תהליך מחודש לפונדקאות וכל הכסף שהשקענו ירד לטימיון.
למרות כל הקשיים לא ויתרתי והמשכתי בטיפולי פוריות עד שלפני חודשיים הרופאים אמרו שהם מסכנים את החיים שלי והם לא יכולים להמשיך עם סדרת הטיפולים שלי.
"זה תסכול מאוד גדול שעברתי שנים שלמות של טיפולים ועוגמת נפש, כל פעם העליתי במשקל ונאלצתי להסביר למי ששאל מה קורה איתי ובכל פעם מחדש זה נגמר במפח נפש. הרצון הגדול שלנו לילד והדרך שאני עושה שבסופה אין כלום, זאת תחושה שאפילו אי אפשר לתאר".
"בכל פעם מחדש זה נגמר במפח נפש. הרצון הגדול שלנו לילד והדרך שאני עושה שבסופה אין כלום, זאת תחושה שאפילו אי אפשר לתאר"
לאחרונה יצאו במיזם לגיוס 380 אלף שקלים שאת רוב הסכום הצליחו לגייס, אך נדרש מאמץ אחרון. הפרויקט נקרא "לבנת ורונן בדרך להורות" וגיוס הכספים נעשה דרך הפלטפורמה "ישראל תורמת".
"עכשיו התקווה היחידה שלנו לילדים היא דרך פונדקאות בחו"ל שזה תהליך שעלותו כ-370 אלף שקלים וזה סכום כסף שאין לנו. גם הקורונה פגעה לנו בעסק וגם המון כסף על הניסיונות להביא ילדים הותירו אותנו בלי יכולות כלכליות. זאת האופציה היחידה והתקווה האחרונה שלנו להיות הורים.
"זה באמת הסיכוי היחיד שלי להיות אמא ואני אשמח אם כל אחד יוכל להקדיש לנו רגע קטן ולהשתתף אפילו במשהו סמלי שיקדם אותנו להיות הורים ולהגשים את החלום שאנחנו כל כך מצפים לו".