מיזם "חיילים של זהב", שהוקם על ידי תושב העיר, עופר סלומון, דואג לצרכיהם של חיילים בודדים וחיילים בעלי קשיים כלכליים בהוד השרון, והרבה מעבר לכך.📷
"יש חיילים בודדים בעיר שעזבו משפחות כדי להתגייס והם לבד"
"הקמתי את 'חיילים של זהב' בעקבות פניה של תושב העיר שאמר לי שיש חיילים בודדים בעיר שעזבו משפחות כדי להתגייס והם לבד, אף אחד לא מטפל בהם" אומר סלומון ל"מיינט הוד השרון", "הוא ראה שאני עוזר לעוד אנשים בעיר וביקש את העזרה שלי".
סלומון מספר כי לקח את מספר הטלפון של החיילים והתקשר אליהם: "הם אמרו שבדיוק התקלקל להם מייבש הכביסה, אז פרסמתי מודעה בפייסבוק שאני מחפש תרומה של מייבש". תוך כדי שמגיעות אליו פניות מאנשים טובים, פנה עופר לתושב שהוא מכיר, שהיה מוכן לתרום לחיילים מייבש חדש לגמרי: "הוא אמר לי לגשת לחנות מוצרי חשמל בעיר ושהוא כבר ישלם. יום למחרת הגיעה ההובלה ופרקה אצל החיילים את המייבש בתוך הדירה" הוא מספר, "הם לא האמינו שיום אחרי שהם ביקשו עזרה, הם מקבלים מייבש חדש".📷
זו הייתה תחילת ההתקשרות בין סלומון לחיילים: "שאלתי אותם מה עוד הם צריכים ויום למחרת היה אצלם בבית כל מה שהם ביקשו" הוא אומר, "הם אמרו לי למשל, שמה שהכי חסר להם הוא רכב לסופי שבוע, כי אין להם איך להיפגש עם חברים. פניתי לחברת השכרת רכב וביקשתי תרומה בשבילם. תרמו להם רכב מיום חמישי בחמש, עד יום ראשון בבוקר, לכל סוף השבוע. החיילים לא ידעו לאן לקפוץ משמחה".
"לתת לחיילים את הטיפול הכי טוב בעולם"
"החלטתי לפתוח את הקבוצה של החיילים הבודדים, ולקרוא לה 'חיילים של זהב', כי מבחינתי רציתי לתת להם את הטיפול הכי טוב שאני יכול לתת להם בעולם, הם חיילים מיוחדים" אומר לנו סלומון. לאחר שמנתה הקבוצה כ-12 חיילים, החליט עופר לצרף אליה גם חיילים עם קשיים כלכליים שונים: "יש חיילים בקבוצה שיש להם הורים כאן והם גרים עם המשפחות שלהם, אבל אני רוצה לעזור להם כי גם להם יש קשיים", הוא אומר.
"חיילים של זהב" : החיילים מתארחים בבית הספר "יגאל אלון" ועונים על שאלות. צפו:
במסגרת הדאגה לחיילים, הנפיק סלומון את כרטיס "חיילים של זהב", בזכותו זוכים החיילים לקבל הטבות מבעלי עסק שונים בעיר ובארץ: "אני מגייס בעלי עסקים לתרום לטובת החיילים הבודדים. החיילים שלי מגיעים לסוף שבוע הביתה ויכולים להתפנק חינם" אומר עופר, "החיילים שלי יכולים להיכנס לספורטן בחינם או לצפות בסרט ב'קולנוע לב' בחינם, הם יכולים לשבת לקפה ומאפה זוגי בחינם", הוא מפרט, "כל חייל מקבל רשימה של כל בעלי העסק, וכל בעל עסק מקבל רשימה של החיילים עם מספר הכרטיס שלהם". גם ברחבי הארץ שמעו על המיזם: "מישהו מרמת הגולן תרם לחיילים כניסה חינם לחמת גדר, תרמו להם גם צימרים בים המלח" מספר סלומון. 📷
היום, מונה קבוצת "חיילים של זהב", 27 חיילים, כולם חיילים תושבי הוד השרון המתגוררים בעיר: "אני מנסה להיות האמא והאבא של החיילים האלה בכל מה שאפשר, אין בקשה שאני לא מגשים להם אותה", אומר סלומון.📷
"אני מטפל בחיילים מיום הגיוס עד שנתיים אחרי השחרור, אני דואג למה שקשור לעבודות שלהם ולייצר להם עבודות" מספר לנו עופר "הם יכולים להתקבל לכל עבודה ברשת מלונות 'פתאל', יש כאן גם מסעדות שמקבלות את החיילים שלי לעבודה והם יכולים להיות מועסקים גם בספורטן" הוא אומר, "שיתופי הפעולה עם אותם מקומות תעסוקה, נותן נחיתה רכה לחיילים, הם מתקבלים בזרועות יותר פתוחות ורכות, 'מסלול מיוחד'". 📷
עופר מספר כי החיילים "אומצו" על ידי שכבת כיתות ג' בבית הספר יגאל אלון: "בפורים הם מכינים להם משלוחי מנות, ופעם בחודש מגיעים חייל או חיילת ומספרים להם מה הם עושים בצבא, או איפה הם גרים בחו"ל" הוא אומר, "את רואה גוזלים בכיתה ג', כמה שהם מתרגשים וכל אחד מהם רוצה להצטלם עם החייל, וכל פעם זו פעילות אחרת שמחזקת את הקשר שלהם לישראל ובטח ייתן להם כיף להישאר בארץ אחרי השירות, זה מקסים בעיני".
בנוסף לכל הטוב המורעף על החיילים המחזיקים בכרטיס "חיילים של זהב", מספר לנו סלומון כי החיילים לומדים להעניק בחזרה לקהילה: "אנחנו עושים הרבה פעילויות למען הקהילה, הם באים להתנדב בעמותת 'רעים' למען משפחות נזקקות, זה חלק מהראייה שלי ומהאג'נדה שלי, שכמו שאתם מקבלים אתם צריכים לתת למען הקהילה בחזרה".
"כל חייל יודע שאני אהיה שם בשבילו"
"התחלתי את המיזם ב-2016 ואני לומד תוך כדי תנועה. אני מפתח את הקשרים האינטימיים עם החיילים והחיילות בצורה מאוד עדינה. אני נותן להם להיפתח אלי, אני לא כופה את עצמי עליהם" אומר סלומון, "כל חייל יודע שלא משנה מה, באיזו שעה שהוא צריך אותי, הוא יכול להשיג אותי ואני אהיה שם בשבילו, וזה הכי חשוב בשבילי"
למיזם המקסים, שכבר רץ בעיר ונותן הרגשה טובה לחיילים יש עוד עתיד בעיני סלומון: "יש לי חלום שלשמו אני פועל, והוא למצוא תורם שיבוא וישכור עבור הקבוצה בית גדול עם עשרה חדרים, שייקרא 'הבית של חיילים של זהב' ונוכל להכניס בו את כל החיילים" הוא אומר בחיוך, "אני רוצה שזה יהיה בית שהם יבואו אליו לאוכל חם, שיהיה מי שמבשל ומתחזק אותו. זה החלום שלי ועד שזה לא יקום אני לא אפסיק ולא אשקוט עד שזה יתממש". כשהוא נשאל אם הוא מאמין שזה אפשרי, אומר לנו עופר: ברור שזה יהיה, אין דבר העומד בפני עופר".
סלומון קורא לתושבים ובעלי עסק בעיר לתרום ל"חיילים של זהב": "מאוד חשוב לי ופה אני פונה לתושבי הוד השרון, בעלי עסקים ואנשים פרטיים: שמי שרוצה לתרום למען הקבוצה, מוזמן לפנות אלי. אני לא לוקח כסף כתרומות, אבל זו יכולה להיות תרומה של כל דבר".
לתרומות ניתן להיכנס לעמוד הפייסבוק של "חיילים של זהב"