סקירה מקיפה של שמאי מקרקעין שמוליק כהן מנתחת את שוק הדיור בערי השרון – מחירים, היצע וביקוש ותחזיות לעתיד.
1 צפייה בגלריה
מחירי דיור גבוהים
מחירי דיור גבוהים
מחירי דיור גבוהים
(צילום: צביקה טישלר)
קראו גם >>>>
ערי השרון נחשבות למבוקשות מאוד למגורים בישראל ומחירי הדירות בהן הם בין הגבוהים ביותר בארץ. סקירה שמאית שביצע שמאי המקרקעין שמוליק כהן ממשרד SK שמאות המתמחה בליווי פיננסי של יזמים בהקמת פרויקטי נדל"ן, בדקה את מחירי הדירות החדשות (דירות 4 חדרים) בערים המובילות בשרון וההתנהגות שלהם בעשור האחרון בהשוואה למחירים בכל הארץ. הסקירה מתבססת על נתוני רשות המיסים ונתוני הלמ"ס.
הממצאים מראים כי בהוד השרון מחירי הדירות החדשות התייקרו בכ- 66% מבחינת היצע הדירות בעיר, לפי הלמ"ס בכל העשור האחרון החלו להבנות בהוד השרון למעלה מ -6000 דירות. בהרצליה נרשמה עלייה של כ- 41% במחירי הדירות החדשות והתחלות הבנייה בעיר בעשור הסתכמו בכ-9,500 – הכי הרבה מבין ערי השרון. ברמת השרון הדירות החדשות התייקרו בכ-42% בממוצע , התחלות הבנייה בעיר בעשור – כ-3,000 בלבד. בכפר סבא מחירי הדירות החדשות עלו בעשור בכ-36% והתחלות הבנייה בעיר בעשור כ- 5,550. סוגרת את הרשימה העיר רעננה שבין ערי השרון רשמה בעשור האחרון את עליית המחירים הנמוכה ביותר - הדירות החדשות בה התייקרו בכ- 23% התחלות הבנייה בעיר – 5,600.
שמאי שמוליק כהן מציין כי כאשר בוחנים את רמת המחירים של דירות חדשות היום בהשוואה ללפני עשור רואים שבשנת 2010 הוד השרון היתה הזולה מבין ערי השרון וכיום רמת המחירים בה הדביקה את הערים האחרות. כפר סבא נכון להיום היא העיר שבה ניתן לרכוש דירות חדשות במחיר הממוצע הנמוך ביותר. עוד ניתן לראות כי כיום ברעננה ניתן לרכוש דירות חדשות במחירים נמוכים מאלו של הוד השרון.
שמעון ג'יני, מנכ"ל קבוצת גולדן ארט הבונה בשכונת נווה זמר ברעננה, הוסיף בהקשר זה כי "העובדה שמחירי הדירות ברעננה לא עלו בחדות כמו שכנותיה והם נוחים יחסית יותר מהערים האחרות בשרון, הופכת רכישת דירה ברעננה בכלל ובנווה זמר בפרט לאטרקטיבית הן מבחינת איכות המגורים והחיים והן כהשקעה נדל"נית טובה לטווח ארוך".
עם הפנים קדימה שמאי שמוליק כהן מעריך כי מחירי הדירות בערי השרון ימשיכו ויעלו בשל המיקום של הערים במרכז הארץ, איכות חיים הגבוהה והתדמית האיכותית לצד ביקושים גבוהים והיצע קרקעות יחסית נמוך, ההבדל בין שיעורי עליית המחירים בין הערים יושפע ממלאי הדירות, השיפור בנגישות התחבורתית והיצע מקורות התעסוקה.
להערכתו הוד השרון תמשיך להיות מבוקשת אך עליית המחירים לא תמשך באותם שיעורים, כאשר רעננה וכפר סבא מציגות היום חלופות זולות יותר בשוק הדירות החדשות וגם נגישות תחבורתית ומקורות תעסוקה רבים יותר. ברעננה צפויה עליית מחירים שכן העיר עוברת תנופת בנייה הכוללת גם התחדשות עירונית וגם בנייה חדשה, כששכונת נווה זמר מרכזת את עיקר הבנייה. גם היתרונות התחבורתיים של רעננה מוסיפים לפוטנציאל – יש בה שתי תחנות רכבת ישראל, היא ממוקמת בסמוך לצירים מרכזיים וקו המטרו המתוכנן יעבור דרך רחוב ויצמן הסמוך לשכונת נווה זמר ויקנה לה נגישות מעולה. כל זאת, לצד קיומו של אזור התעסוקה הצפוני ברעננה המאכלס כמה מחברות ההייטק הבולטות בישראל, ישפיעו על הביקושים ועל מחירי הנדל"ן.
רוני בריק, נשיא כבוד של התאחדות הקבלנים בוני הארץ ויו"ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז השרון, הבונה ומקדם בנייתן של יותר מ-1,000 דירות בערי השרון: "ערי השרון מאוד מבוקשות למגורים, אך היצע הדירות בהן מוגבל ולא עומד בביקושים. הפוטנציאל המלא שלהן טרם מוצה אך בשנים האחרונות ישנה ירידה במתן היתרי הבנייה בשרון, וכדי לעמוד בדרישה לדירות ובגידול הדמוגרפי יש להגביר משמעותית את קצב מתן ההיתרים ולהגדיל את היצע הדירות".