אם עד כה הוספתם לעלות הנסיעה הכוללת לבית החולים גם את עלות החנייה, הבוקר (יום ד') עדכנו במשרד הבריאות כי החל ממאי הזה, המצב עומד להשתנות.
מעתה, יורשו בתי החולים הממשלתיים לגבות מחיר מקסימלי של 20 שקלים ליום חנייה. המהלך נועד להתמודד עם תופעת העלויות הגבוהות של החניונים בבתי החולים ברחבי הארץ, שגובים מחירים גבוהים במיוחד. 📷
על פי פרטי חוזר משרד הבריאות, התשלום יהיה עבור כל 24 שעות, משעת הכניסה, ללא הגבלה על מספר כניסות ויציאות מהמרכז הרפואי במהלך שעות אלה.
מהתשלום יוחרגו מטופלים אמבולטוריים בדיאליזה, מטופלים אונקולוגיים (במהלך הטיפול) ומלוויהם, בני משפחה של מטופלים המאושפזים לתקופה העולה על 14 יום (הפטור יינתן החל מהיום ה- 15 לאשפוז) והורי פגים מאושפזים – כל אלו לא יידרשו לשלם כלל עבור רכב אחד.
כמו כן יוחרגו מהתשלום נכים בעלי תעודת חניה לנכים, רכב ציבורי האוסף או מסיע מטופלים, בני משפחה של חייל מאושפז, רכב צבאי בתפקיד, עובדי משרד הבריאות ובעלי אישורים מתאימים וכן ארגונים ועמותות מתנדבים מוכרים, המסיעים חולים לקבלת טיפולים במרכזים הרפואיים, לאחר שאושרו על ידי הנהלת המרכז הרפואי.
שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מסר: "כפי שהודענו, הורדנו את מחירי החניה בבתי החולים וצמצמנו את משך זמן האשפוז המזכה את בני המשפחה לקבל שירותי חניה מוזלים בבתי החולים. מדובר במהלך חברתי חשוב, לרווחת השוהים הרבים, ציבור החולים ובני המשפחות. אין כל סיבה שביקור בבית חולים יהיה כרוך בהוצאה כספית מיותרת על חניה. לא ניתן להשלים עם הפקעת מחירים שפוגעת בציבור החולים".