1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
רגע לפני ההסתערות על המכולות ורשתות השיווק, בדק "מיינט הוד השרון" בשיתוף "המועצה הישראלית לצרכנות" איפה תוכלו למצוא את סל הקניות הזול בעיר.
הבדיקה נעשתה על פי מחירים שהיו מעודכנים נכון לתאריך ה-11 בספטמבר ועל פי הנתונים שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי. חשוב לציין כי המבצעים לחג נלקחו בחשבון, פרט למבצעים שהוצעו רק לחברי מועדון של הרשתות או בעלי כרטיסי אשראי שונים.
סל הקניות שנבדק כולל בתוכו כ-50 מוצרים כמו בשר, פירות וירקות, שתייה ויינות וכן מוצרי ניקיון שכידוע גם נמכרים בצורה מוגברת בתקופת החגים. בין מוצרי הבשר ניתן למצוא חזה עוף טרי וכרעיים, דג טונה ופילה סלומון. בין הפירות והירקות נבחרו מנגו במשקל, נקטרינה ורימון - כיאה לחג. בסל מופיעים כאמור מוצרי ניקיון: נוזל לרצפה ונוזל כביסה, וכן מוצרי שתייה בסיסים לצד יינות זולים.
ככלל, מפתיע לגלות שחמישה עשר סופרמרקטים נדגמו באיזור אך כפר סבא זולה מהוד השרון בהפרש גדול. בזמן שהסופרמרקטים הזולים בסביבה הם רמי לוי באיזור התעשיה בכפר סבא (סל בעלות 559 שקלים) ויוחננוף הסמוך (סל העולה 599 שקלים), הסופרמרקט הכי זול בעיר הוד השרון במדגם המועצה לצרכנות הוא שופרסל שלי בקניון מרגליות השרון עם סל בעלות של 753 שקלים.
הפער נובע כנראה מכך שהסירו מהדגימה סופרמרקטים בהם לא היו זמינים המוצרים שנכנסו לסל הבדיקה ולכן לא היה ניתן לבצע השוואה הוגנת, אף על פי שמדובר במוצרים בסיסיים הנמצאים בבתים רבים.
עוד בצמרת הסופרמרקטים הזולים מופיעים יינות ביתן בכפר סבא עם סל בעלות 629 שקלים וויקטורי עם סל בעלות 635 שקלים ובתחתית הטבלה נמצאים הסופרמרקטים העירוניים היקרים של רשת מגה בעיר- במקום האחרון סניפי מגה בעיר בהוד השרון ובכפר סבא עם סל בעלות 767 שקלים. מפתיע לגלות כי הפער בין הסל הזול ליקר ביותר עומד על 37 אחוז ולא פחות מ-208 שקלים.
"יוקר המחיה כבר מזמן אינו סיסמה בלבד", מסביר ג'וש גולדשמיט, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות. "הוא נוגע בכיס של כל אחד מאיתנו. כמעט כל צרכן מרגיש זאת ותכנון נבון של הקניות לחגים עשוי להוזיל את סל הקניות במאות שקלים. החופש שלנו לבחור מתחיל מבחירה מושכלת של הסניף המתאים לנו, שהוא לאו דווקא זה הקרוב לביתנו, ממשיך דרך שימוש באפליקציות שנותנות מידע על מחירי המזון ברשתות השונות ועובר דרך בחירת המוצרים המשתלמים ביותר והשוואת מחירים.
"על אותו סל מוצרים בדיוק, אנו מגלים במועצה לצרכנות מידי שבוע פערים של עשרות אחוזים בין רשתות שונות ואף בין סניפים שונים של אותה רשת. על ידי מעט מחשבה מקדימה, ואולי גם גמילה מהרגלים ישנים, תחסכו מאות שקלים בקניות לחגים".