ארגון קבלני השרון ושומרון ערך את האסיפה הכללית השנתית של הארגון לשנת 2019 בנוכחות חברי הארגון ובכירים נוספים עם נשיא התאחדות בוני הארץ הנכנס ראול סרוגו, הנשיא היוצא רוני בריק, מנכ"ל ההתאחדות הנכנס עו"ד אמנון מרחב, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ היוצא עו"ד אליאב בן שמעון, יו"ר הארגון יהושע שפונדר ועוד.
2 צפייה בגלריה
אתר בניה (צילום: יעל שרר)
אתר בניה (צילום: יעל שרר)
אתר בניה (צילום: יעל שרר)
בנאומו הראשון לחברי הארגון בתפקידו כנשיא התאחדות בוני הארץ אמר סרוגו כי "אם אנחנו לא נבנה סדר גודל שבין 80 ל-100 אלף דירות בשנה, בטח בממוצע בשנים הקרובות, מדינת ישראל תיכנס למשבר חברתי כלכלי שלא היה כמותו מאז היווסדה. אנחנו נראה ערי אוהלים ונראה קרוואנים בכל מקום, כי לאנשים אין איפה לגור.... הפתרון למשבר זה בנייה, בנייה, בנייה. אנחנו נראה את זה, אנחנו נקבל תמריצים, אנחנו נעשה עסקאות קומבינציה עם הממשלה, זה עוד רעיון חדש שלנו".
2 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
בנושא הבטיחות אמר סרוגו כי "אנחנו הולכים לגייס את אחד האנשים הכי חשובים שהתעסקו בנושא של בטיחות בעבודה בשנים האחרונות והוא יוביל את נושא הבטיחות בעבודה. עכשיו כולנו צריכים להבין שנכון הוא שרוב התאונות נגרמות כתוצאה של חוסר משמעת וחוסר אחריות של העובדים. אבל לנו יש אחריות בעניין הזה לא פחות מהם.
"אני רוצה שכל אחד ישאל את עצמו אם היום הוא היה באתר הבנייה נכנס ושם קסדה והיה עם נעליים מתאימות, והעיר לעובדים שעברו עבירות בטיחות. שכל אחד ישאל את עצמו ויראה אם הוא עשה את זה. אנחנו צריכים לשנות תרבות, לשנות חינוך גם של הקבלנים ובעיקר של העובדים. הדבר הראשון שאנחנו הולכים לעשות שכל העובדים באשר הם יעברו קורסי הכשרה של בטיחות בעבודה לפני שהם מגיעים לעבוד בישראל"
במהלך האסיפה התקיים טקס פרידה מבריק כנשיא התאחדות בוני הארץ היוצא, מבן שמעון כמנכ"ל התאחדות בוני הארץ היוצא, ומגרין כסגן הנשיא ויו"ר אגף חוזיים היוצא.
בדברי הפרידה שנשא בריק בפני חברי הארגון אמר בין השאר, כי "תכנית מחיר למשתכן כשלה ולא רלוונטית. צריך לחזור לשוק לאיזון הנכון. אין לי ספק שהנשיא החדש יחד עם הממשלה החדשה, ינסו לנתב את זה למה שכל הזמן אמרנו. אם היו מורידים לזוגות צעירים 17% מע"מ ממחיר הדירה ושיקנו איפה שהם רוצים זה היה יותר טוב. אז כשיבחר שר אוצר בממשלה הקרובה צריך לשאוף להחזיר את השוק לאיזון, לחיים שלו, לשנות את כללי המשחק ולאזן את השוק הזה כמו שצריך".