3 צפייה בגלריה
צילום: ירדן עזיזי
צילום: ירדן עזיזי
צילום: ירדן עזיזי
עיריית הוד השרון היא בין הערים הבודדות בארץ והיחידה בשרון שביקשה אישור ממשרד הפנים שלא להעלות את הארנונה בשיעור האוטמטי לקראת שנת 2020.
הדבר נחשף בשבוע שעבר עם הודעת איגוד לשכות המסחר בישראל שיצא לקמפיין נגד העלאת הארנונה ברשיות מקומיות רבות בארץ, וציין לטובה את עיריית הוד השרון שביקשה דווקא שלא להעלות את הארנונה.
3 צפייה בגלריה
צילום: שחר תמיר
צילום: שחר תמיר
צילום: שחר תמיר
בנוסף, התברר כי עיריית הוד השרון ביקשה ממשרד הפנים לאשר רפורמה שתעניק הטבות לעסקים חדשים הכוללת הנחה משמעותית בארנונה.
כידוע, ארנונה מסחרית נעה בין עשרות שקלים למ"ר ועד ל-1,300 שקלים למ"ר בשנה, והתעריף משתנה לפי הפעילות. מספרה משלמת תעריף אחר מבנק, מלון משלם סכום שונה ממסעדות. התעריף לגבי אותו סוג עסק משתנה מרשות לרשות, לבקשתן ובאישור שר הפנים.
יש לציין, כי עיריית הוד השרון היא העיר היחידה באזור השרון שביקשה להפחית את הארנונה בשנה זו. יתר העיריות: רעננה, כפר סבא והרצליה יאשרו את צו הארנונה (שאמור להיות מאושר עד ה-30.6) הכולל עליה אוטומטית בשיעור של 2.58 אחוז.
כוכבי: הטבות ארנונה לעסקים חדשים
ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי אמר ל"מיינט הוד השרון": "הבקשה להפחתת מיסים והשינויים אותם ביקשנו בצו הארנונה משקפים את החזון שלנו שאומר בפשטות - פחות מגורים, יותר תעסוקה. כמו בבנייה, כך גם בנטל הארנונה. הצו מהווה נדבך אחד בתוכנית מקיפה שנועדה להצעיד את הוד השרון אל העשור הבא ולהעמיד אותה בשורה הראשונה עם הערים המובילות בארץ בתעסוקה ושירותים לתושב.
"אנו פועלים לתיקון עיוותים תכנוניים אשר הביאו לאורך השנים לתיעדוף בניה למגורים ולהתבססות העירייה על כיסם של התושבים. אנחנו מקדמים תכנון בתחומי תעסוקה ומסחר שיוסיפו מעל 150,000 מטרים של תעסוקה כבר בשנים הקרובות ונערכים לייצר את הסביבה האטרקטיבית המתבקשת לחברות ועסקים כדי להביאן להוד השרון - בין היתר על ידי הטבות ארנונה לעסקים חדשים.
"בטווח הבינוני נייצר מגוון אפשרויות תעסוקה חדשות לתושבי העיר, נאזן את ההכנסות בין מגורים לתעסוקה ונאפשר רמת שירותים כמצופה מהוד השרון".
3 צפייה בגלריה
יגאל שמעון. צילום: איקי מימון
יגאל שמעון. צילום: איקי מימון
יגאל שמעון. צילום: איקי מימון
"עבודה בעיניים"
סגן ראש עיריית הוד השרון לשעבר, יגאל שמעון, מסר בתגובה: "מדובר על עבודה בעיניים. ישראבלוף. לא רק שאין כאן הורדה בארנונה בניגוד להבטחות הרבות, אלא יש כאן עליה. ההצעה לאישור צו ארנונה 2020 כוללת העליה של 2.58%. במקביל, שולחים בקשה למשרד הפנים בקשה לא להעלות את הארנונה על פי חוק ההסדרים ובמקום זאת להעלות לתחנות דלק ותחנות רכבת.
"ברור שמשרד הפנים לא יאשר כפי שלא אישר בשנים האחרונות את הבקשה לעליה זו מה גם שיש ירידה גדולה בגביית הארנונה העומדת על 90% כאשר הצפי היה 95% מה שישפיע על התקציב השנתי ויוביל לגירעון תקציבי. אז הארנונה למגורים גם בשנת 2020 לא תרד ולא יהיו שינויים בסיווגים ונמשיך לשלם על חדרי מדרגות תיבות דואר חניות, מרפסות ועוד".