במינהל התכנון ובחברה הממשלתית "דירה להשכיר" העלו הילוך בתכנון 20 אלף יחידות דיור בדרום ובמזרח הוד השרון, וזאת מתחת לאפה של עיריית הוד השרון, שאישרה בתוכנית המתאר רק כ-8,000 יחידות דיור, כך חשף לאחרונה עיתון "גלובס".
2 צפייה בגלריה
צילום מתוך מצגת מנהל התכנון
צילום מתוך מצגת מנהל התכנון
צילום מתוך מצגת מנהל התכנון
מדובר בתוכנית ששמה תמ"א 48/1, שכוללת שני מתחמים בעיר. הגדול מבין השניים תחום בין נחל הירקון וכביש 5 בדרום, לכביש 40 במזרח, כביש 4 במערב ואזור התעשייה נווה נאמן ושכונת נווה הדר בצפון. המתחם השני נמצא מערבית למושב אלישמע, מכביש 40 לכיוון שכונות גני עם והפועל המזרחי.
מסתבר כי בספטמבר 2016, לאחר שהן הוועדה המקומית והן הוועדה המחוזית לא אישרו את התוכנית החליטה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה כי "לאור העובדה שהתכנון תקוע מזה 15 שנים, היא מורה על קידום תוכנית מפורטת לרובע מגורים חדש בדרום הוד השרון בשני מתחמים שונים של לא פחות מ-20 אלף יחדות דיור.
כאמור, בתכנית המתאר מדובר על תוכנית שאמורה לכלול רק כ-8,200 יח"ד.
אמיר כוכבי המתנגד כמובן לתוכנית אמר השבוע: "בחצי שנה האחרונה אני עוסק הרבה יותר ממה שדמיינתי בתחום תכנון ובנייה. הרבה יותר ממה שחשבתי שאעסוק בשלבים כה מוקדמים של הקדנציה.
"אבל זה לא עיסוק בבנייה של כאן ועכשיו, אלא מאבק של ממש בכמה תוכניות, שהמרכזיות שבהן (תמ"א 48/1 ו- מ.ש/1 הידועה גם כתוכנית תע"ש) מאיימות לשנות את אופי המטרופולין כולו ולהשפיע על העיר הוד השרון לרעה ובצורה בלתי הפיכה בעוד עשר ועשרים שנים אם לא נאבק בהן היום.
2 צפייה בגלריה
אמיר כוכבי. צילום: שחר תמיר
אמיר כוכבי. צילום: שחר תמיר
אמיר כוכבי. צילום: שחר תמיר
"לכן אני נמצא באופן אישי בדיוני התמ"א של מנהל התכנון, בדיוני מ.ש/1 של הועדה המשותפת ובדיוני המטרו, הכה חשובים להוד השרון של עוד עשור.
"אנחנו רואים לאן המדינה הולכת (או עומדת) ולכן אנחנו עסוקים כמעט באופן יומיומי בקידום תחבורה ציבורית. גם בבסיס התוכניות שהמדינה מקדמת, וגם בתוכניות אחרות אותן אנחנו מובילים".
ממינהל התכנון נמסר בתגובה: "מדובר בתוכנית הנמצאת בשלבי גיבוש ראשוניים בלבד. התוכנית כוללת ראייה מטרופולינית ארוכת-טווח שתעשה את האיזון הראוי בין צורכי הפיתוח במרכז הארץ ובין שמירה על השטחים הפתוחים. כמו כן, התוכנית שמה דגש על עקרונות תכנוניים בהם, תכנון איכותי, תחבורה ותשתיות, בדגש על תחבורה ציבורית, וכן היבטים סביבתיים".