על אף הפוטנציאל האינטלקטואלי הרב הקיים בהוד השרון, טרם הוקם מועדון ובית ספר רשמי לשחמט בהוד השרון. התוצאה: ילדי העיר נאלצים לנדוד למועדונים בערים הקרובות (הרצליה וכפר סבא) בבקשה ללמוד את משחק המלכים.
1 צפייה בגלריה
רשמו הישג מדהים. הילדים מהוד השרון | צילום: עופר קינברג
רשמו הישג מדהים. הילדים מהוד השרון | צילום: עופר קינברג
רשמו הישג מדהים. הילדים מהוד השרון | צילום: עופר קינברג
על כך ומסיבות נוספות הדהים הישגה של נבחרת בית הספר היסודי רבין מהוד השרון, רבים מחובבי הענף בארץ. נבחרת המורכבת כולה על טהרת כיתה ג' 3 מהבית ספר התמודדה בגמר הארצי לנבחרות בתי ספר יסודיים בארץ עד כיתה ג' (הנבחרות הורכבו משכבות שלמות) ברמת גן ביום שישי האחרון, וזכתה במקום הראשון.
הנבחרת המורכבת מרז קינברג, עידו שחק, אייל דזנט וערן רסקין, עלתה לגמר הארצי שמנה את 35 הנבחרות הטובות בארץ לשחמט עד כיתה ג'. הנבחרת, כאמור, ניצחה תוך שהיא מסיימת בתוצאה מצויינת של 18 נצחונות מתוך 20 משחקים.
הגמר היווה חלק מפרוייקט ענק של איגוד השחמט הישראלי שכולל בניית כ-300 נבחרות שחמט בכל הארץ, ובו כאמור הצליחו ההוד השרונים עם ידם על העליונה.
מארגן תחרויות בתי הספר מטעם איגוד השחמט, ליאור אייזנברג, אמר לאחר הנצחון ההוד השרוני: "מה שמיוחד בסיפור שהם לא מגיעים ממקום שיש בו פעילות שחמט מפותחת וממוסדת ושכולם מאותה כיתה. מדובר בהישג נדיר".
מגנוס קארלסן, הישמר לך, בית ספר רבין מהוד השרון מאחורייך!