לא מעט הרימו גבה כאשר בחר הכדורגלן דודי הלל ששיחק בהפועל חדרה בשנתיים האחרונות, והיה מעמודי התווך של הקבוצה שעלתה לליגת העל היוקרתית, לחזור דווקא להוד השרון. בכל זאת, הלל (26) הכשרוני שגדל בהוד השרון ושיחק בעבר גם בהפועל כפר סבא, החליט במה שנתפס כשיא הקריירה של כדורגלן ממוצע לרדת 3 ליגות, ולחזור הביתה, למגרש בנווה הדר, שם משחקת הפועל עירוני הוד השרון מליגה ב' הנמוכה.
למה הסכים הלל באמצע הקריירה שלו לוותר על מקום בליגה הלאומית/ליגת העל עבור המועדון בו גדל שנמצא בתחתית הכדורגל הישראלי? ככל הנראה בשל התנאים הסבירים מאוד שהציעו לו, מעצם העובדה כי הובטח לו שבמקביל יימצא לו תפקיד במחלקת הנוער, וכמובן מעצם הזיקה הרגשית שיש לו למועדון. אלא שמה שהתחיל ברצונו של השחקן להשתלב מועדון המקומי ולעזור לו להשתקם אחרי העונה הגרועה בתולדותיו, הפך מהר למפח נפש.
2 צפייה בגלריה
דודי הלל. עמד על שלו ובצדק | צילום: איתמר רותם
דודי הלל. עמד על שלו ובצדק | צילום: איתמר רותם
דודי הלל. עמד על שלו ובצדק | צילום: איתמר רותם
8,000 שקל בחודש - ואין כסף
הלל הגיש באחרונה תביעה להתאחדות הכדורגל נגד מועדון הפועל עירוני הוד השרון, ובה עתר לחייב את הקבוצה לשלם את שכרו מתחילת העונה, וכן לשחררו מהקבוצה עקב הפרת ההסכם עמו. בנוסף, עתר לפיצוי בגין עוגמת נפש, וכן לחיוב הקבוצה בהמצאת תלושי שכר.
ההסכם בין השחקן לבין קבוצתו נחתם בסוף חודש יולי האחרון. על פי ההסכם, שכרו של השחקן יהיה 8,000 שקל לחודש, בתוספת 300 שקל בעבור כל נקודה שהקבוצה צוברת. לטענת הלל, הקבוצה לא שילמה לו את השכר המגיע לו החל מתחילת חודש אוגוסט, כמו גם תוספת 30 נקודות שהקבוצה צברה.
בקבוצה טענו מנגד, כי השחקן צריך לקבל את שכרו רק מחודש ספטמבר, וכי הם אינם מחוייבים לשלם לשחקן על חודש דצמבר, מאחר שהיה פצוע בחודש זה.
לטענת הקבוצה, הלל אף אמר בפה מלא ליד אנשים, בפורום גדול, כי "אני מוכן לא לקבל כסף כדי שהקבוצה תמשיך בהצלחה... תחלקו את הכסף לשחקנים אחרים...". לטענתה, לו ידעה שהשחקן אינו מסכים לדחיית תשלום שכרו, היתה דואגת לתשלום.
עוד נטען בקבוצה, כי הלל הפר את ההסכם עמה, כשהתאמן בלי אישורה בחודש אוקטובר 2018 בקבוצת בקעת הירדן, ואף חזר משם כשהוא לא כשיר למשחק עקב מאמץ יתר. לטענת הקבוצה, הדבר גרם לקבוצה נזק, שהיא רשאית לקזזו מהשכר המגיע לו.
הבורר של התאחדות הכדורגל, עו"ד תגר עמיאל, ציין בהחלטתו, כי לא ברור למה הפועל הוד השרון מתעקשת שלשחקן מגיע שכר רק מחודש ספטמבר, אם ברשותו של השחקן תלושי שכר המציינים תחילת עבודה מחודש אוגוסט. עוד קבע הבורר, כי הקבוצה לא הצליחה להוכיח את טענתה, שעל-פיה, השחקן הסכים לדחיית תשלום שכרו, וכי אפילו מנכ"ל המועדון עזרא חלף, אשר טען שהיה עד לדבריו של השחקן, העדיף לא לתת תצהיר על דברים אלה. "גרסה זו קורסת משלא נעשה מאמץ ולו מינימלי של הקבוצה לנסות ולהוכיח טענה זו", קבע הבורר.
באשר לטענות הקבוצה, כי הלל שיחק בקבוצה אחרת במהלך חודש דצמבר, לטענתו של הלל הוא התאמן פעמיים בלבד עם קבוצה אחרת, וזאת היתה תקופת פגרה. לטענתו, הוא אף קיבל אישור על כך מהוד השרון, שלא הוכיחה כלל כי השחקן סבל ממאמץ יתר ובכך פגע בקבוצתו.
2 צפייה בגלריה
עורך דינו של הלל, אוהד כהן: "התנהלות מבזה" | צילום: עמוס פרודקשן
עורך דינו של הלל, אוהד כהן: "התנהלות מבזה" | צילום: עמוס פרודקשן
עורך דינו של הלל, אוהד כהן: "התנהלות מבזה" | צילום: עמוס פרודקשן
ברקע התנהלות הצדדים עומד משבר כספי חריף שאליו נקלעה הקבוצה מתחילת העונה, עקב אי-קבלת כספי התמיכה מהעירייה. הדברים אף הגיעו לכדי כך, שהקבוצה נאלצה לשחרר שחקנים רבים, כדי להקטין את חובתה על פי ההסכמים אִתם. בתביעה נטען, כי הקבוצה התנתה הסכמתה לשחרורו של הלל בפשרה על הכסף שהיא חבה לו, ומשסירב להצעתה, ניסתה לשכנעו בנקיטת סנקציות ספורטיביות ובהפעלת לחצים.
"הקבוצה לא שילמה לשחקן מאומה, גם לאחר הגשת תביעתו, ואף הפעילה עליו לחצים נוספים", קבע הבורר. "בכך, הפרה הקבוצה את ההסכם שבינה לבין השחקן הפרה יסודית, המזכה את השחקן בביטולו ובשחרורו מהקבוצה בלי כל תנאי".
הבורר חייב את הפועל עירוני הוד השרון לשלם להלל את מלוא שכרו בסך 50 אלף שקל, ולשאת בשכר טרחת עורך דינו ובהוצאות הליך הבוררות.
תגובות
עו"ד אוהד כהן, המייצג את דודי הלל, מסר: "התנהלות הקבוצה לכל אורך ההתקשרות עם מרשי היתה מבזה, ואני שמח שהצלחתי לסיים את מסע ההתנכלויות הזה בלי שמרשי יוותר על זכויותיו".
עזרא חלף, מנכ"ל הפועל עירוני הוד השרון, מסר: "הבורר תמיד יהיה לצד השחקן. מדובר בהליך לא אובייקטיבי שנמשך פחות מארבעה ימים, פרק זמן קצר ולא סביר".