בסוף השבוע התקיים טקס הגעת ספינת הטילים מדגם 'סער 6' אח"י "עוז". ספינת אח"י "עוז" הגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עוגנת בבסיס חיפה של זרוע הים.
1 צפייה בגלריה
רס"ן ליאב כהן
רס"ן ליאב כהן
רס"ן ליאב כהן
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
הגעת ספינת אח"י "עוז", הספינה השנייה מבין ארבע הספינות מדגם 'סער 6' שעתידות להצטרף לצי הישראלי, הנה אירוע המסמל אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה המשאבי-כלכלי של מדינת ישראל. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל בים.
בין אלו שישרתו בספינה החדשה יהיה רס"ן ליאב כהן, בן 34 מהוד השרון. כאשר ליאב היה בן 17 בלבד עשה תואר בהנדסת מכונות אשר הוביל בסוף לחשיפתו לחיל הים כאשר מפקד חיל הים הנחה את פרויקט הגמר שלו. 
רס"ן כהן התלהב מהשילוב בין שירות צבאי כלוחם לבין התחום המקצועי והחליט להתגייס ולשרת כחובל. ליאב שירת כסגן צ'יף באח"י קשת, עשה קורס פי"ם (קורס פיקוד ימי) והמשיך כצ'יף באח"י יפו ולאחר מכן בתור סגן מפקד. בנוסף הוא היה גם קצין מכונה בבסיס חיפה- תפקיד בפלגה הטכנית ויצא ללימודי תואר שני בטכניון. 
גם בזמנו הפנוי, ליאב חי את הים, הוא סקיפר וצוללן. כיום, הוא עתיד לשרת כצ'יף- קצין מכונה בספינת אח״י עוז, שהגיעה מגרמניה אל חופי ישראל ולראשונה עוגנת בבסיס חיפה של זרוע הים.