במסגרת דיון סוער בוועדת הכספים של עיריית הוד השרון סביב משבר הקורונה העריך גזבר העירייה כי העיר תסיים את שנת 2020 עם גירעון של לא פחות מ-10 מיליון שקלים אחרי שבשנים האחרונות סיימה בעודף תקציבי.
2 צפייה בגלריה
החשכת גינות כחלק מהמאבק בקורונה
החשכת גינות כחלק מהמאבק בקורונה
החשכת גינות כחלק מהמאבק בקורונה
(צילום המחשה בלבד: פרטי)
קראו גם >>
במסגרת בקשות העירייה לבצע ניודים והעברות תקציביות התקיימה בתחילת השבוע ועדת כספים באמצעות ה-ZOOM שם תקף בחריפות חבר המועצה משה חנוכה את התנהלות העירייה מתחילת משבר הקורונה. "מה אתם עושים פה מתחילת המשבר? הרי לא הצגתם פה שום אסטרטגיה, שום מדיניות, לא קו מנחה, רק כיבוי שריפות".
חנוכה: "כי מי שרואה את הניהול של העירייה, או ליתר דיוק היעדר הניהול בשנתיים שעברו מאז הבחירות המקומיות מבין שהתוצאה הזאת של גרעון, התפטרות בכירים ואיבוד הבלמים הייתה רק עניין של זמן. אני מקווה שראש העירייה התעשת ויתחיל לשנות מציאות ולא רק לכבות שריפות".
2 צפייה בגלריה
עו"ד משה חנוכה במשרדו החדש
עו"ד משה חנוכה במשרדו החדש
עו"ד משה חנוכה "אין מדיניות רק יח"צ"
(צילום: פרטי)
מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה לטענות: "ההחלטה על החשכת תאורת הרחוב בעיר, התקבלה בהתייעצות עם אנשי פיקוד העורף, כחלק מהמאמץ לצמצום ההתקהלויות והתחלואה, אשר בזכות יעילותו חזרה היום הוד השרון להיות עיר ירוקה. ההחלטה על החזרת תאורת הרחוב תתקבל בהתאם להערכות המצב עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות ובכל מקרה חשוב לזכור ולהזכיר מדובר בצעד שנעשה על מנת להקטין התקהלויות ולשמור על בריאות תושבות ותושבי הוד השרון. בהקשר זה נציין שהיה זה דווקא חבר המועצה חנוכה שביקש כבר במהלך הסגר הראשון כי העירייה תחשיך את התאורה בגינות העירוניות על מנת למנוע התקהלויות.
"כידוע גם לחבר המועצה חנוכה, ישיבת וועדת הכספים העירונית מובלת על ידי ראשת הוועדה הקבועה, סגנית ראש העיר יעל עבוד ברזילי ואתמול על ידי ממלא מקומה, חבר המועצה רן יקיר. החלטות וועדת הכספים מחויבות באישור מועצת העיר שבישיבותיה משתתפים כמובן ראש העיר והמנכ"ל.
"תקציב העירייה לשנת 2020, עמד על 555 מיליון שקל ועוד 176 מיליון שקל של תקציבי פיתוח. על אף השינויים הדרמטיים והלא צפויים שהביא עמו משבר הקורונה, עיריית הוד השרון תסיים את השנה המאתגרת הזו בגירעון מינימלי של לכל היותר 10 מיליון שקלים, פחות מ.1.5% מהתקציב העירוני ופחות מהגירעון הצפוי בערים הסובבות אותנו. משרדי הפנים והאוצר יודעים שהרשויות האיתנות שלא מקבלות סיוע ממשלתי או מקבלות בהיקף נמוך, צפויות לסיים את שנת התקציב בגירעון שוטף ולכן אישרו באופן חסר תקדים קריטריונים להלוואה. הוד השרון עומדת בקריטריונים הללו, מה שהמראה שההתנהלות התקציבית בזמן המשבר הייתה אחראית ונכונה.
"ועדת הכספים העירונית, אישרה למרות התנגדותו של חבר המועצה חנוכה, קבלת 4 מיליון שקל מהממשלה לצורך היערכות מערכת החינוך. כמו כן אושרו העברות בין סעיפי התקציב, על מנת להתאימו לצרכים המשתנים. כל ההחלטות יובאו לאישור מועצת העיר בישיבתה הקרובה.
"עיריית הוד השרון תמשיך לפעול על מנת לסייע לתושבותיה ולתושביה להתמודד עם השלכות משבר הקורונה, תעמוד לצידן/ם ותסייע להן/ם, תוך שמירה על מסגרת התקציב. במקביל העירייה פועלת לכיסוי הגירעון המינימלי, שלא על חשבון התושבים (באמצעות הלוואה) שהביאה עימה השנה הלא צפויה אותה אנו עוברים".