לאור החשיפות האחרונות של גני ילדים בהם התגלתה אלימות כלפי פעוטות בגיל שלושה חודשים ועד שלוש שנים, תתקיים מחר בערב (חמישי) תתקיים הפגנת ענק מול ביתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן בהוד השרון.
קראו גם >>
1 צפייה בגלריה
ירון ועדי פרילנג אנקורי
ירון ועדי פרילנג אנקורי
ירון ועדי פרילנג אנקורי
(צילום: פרטי)
"ההפגנה מכוונת ללחץ על החמרת ענישה לפוגעים בחסרי ישע לסף מינימום של מאסר", אומרת חברת מועצת העיר עדי פרילינג אנקורי הממונה על מעמד הילד וממובילות המחאה הארצית "נלחמים ונאבקים למען הילדים".
בשבוע שעבר אספה עדי כ-150 חברי מועצות עיר ברשויות מקומיות בארץ והוציאה מכתב אל ראש ממשלת ישראל בבקשה לתת את סמכות הפיקוח לרשויות המקומיות, להחמיר את הענישה לפוגעים בחסרי ישע בפעוטונים וכן להתקנת תקנות חוק הפיקוח והמצלמות ולהעברת האחריות על נושא זה למשרד החינוך.
"אנו עדים יום יום למקרי התעללות אשר מרעידים את אמות הסיפים של מדינת ישראל. אין בית במדינה ובעיר שלא הזדעזע מהסרטונים שנחשפו בשבוע שעבר ומקרי ההתעללות הרבים שאנו נחשפים להם כל יום. ההתעללות לא נמצאת בעיר מסוימת, במגזר מסוים, בפריפריה או במרכז. היא בכל מקום ואני יודעת שלא אנוח עד שנקבל את סמכות הפיקוח לידי הרשויות, תוחמר הענישה למתעללות ויותקנו תקנות חוק הפיקוח שיאפשרו פיקוח ראוי על המסגרות לגיל הרך.
"ההפגנה התארגנה לייצר לחץ על שר המשפטים, אבי ניסנקורן שדחה מספר פעמים את הצעת החוק של סגן שר המשפטים אופיר כץ, הנוגעת לעונש מאסר מינימום ושמה קץ לעבודות השירות וקנסות. המחלוקת עומדת על כך שניסנקורן מתעקש לאפשר עבודות שירות למתעללות".
פרילינג אנקורי מזמינה כל הורה בעיר להוכיח אחריות אזרחית ולהגיע ביום חמישי 20.8.20 בשעה 20:30 לרחוב הפרג 19 הוד השרון להפגנה: "הורי ישראל יזעקו את זעקתם של הילדים הקטנים שלא יכולים לזעוק בעצמם".