מליאת הועדה לתכנון ובניה אישרה אתמול (יום ג') פה אחד את הצעת ראש העירייה אמיר כוכבי לקדם את תוכנית המטרו בהוד השרון אך להתנגד לתוואי הנוכחי שהוצג על ידי הועדה לתשתיות לאומיות וחברת נת"ע משום שאינו משרת את אזור התעסוקה נוה נאמן. לצורך ההתנגדות העסיקה העירייה מומחים מהשורה הראשונה בתחומי המשפטים, התחבורה והכלכלה.
1 צפייה בגלריה
"ניאבק בתוואי הנוכחי של המטרו"
"ניאבק בתוואי הנוכחי של המטרו"
"ניאבק בתוואי הנוכחי של המטרו"
(צילומים: הדמיה נת"ע)
קראו גם >>
מליאת הועדה לתכנון ובניה התכנסה אתמול (שלישי) בזום ובשידור ישיר באתר העירייה וביו טיוב, לשיח ארוך ומפורט על תוכנית המטרו בכלל וקו M1 בפרט ולהכרות עם הצוותים המקצועיים שהנהלת העירייה העסיקה כדי לייצר את ההתנגדות הנדרשת לתוואי המוצע.
המטרו הוא תוכנית הדגל של הועדה לתשתיות לאומיות ואמור בשני העשורים הקרובים לשנות את פני התחבורה הציבורית במדינת ישראל בכלל ובאזור המרכז בפרט. עד כה התכנון של הפרוייקט כולו נעשה על פי בקשת משרד התחבורה על ידי נת"ע – נתיבי תחבורה עירוניים, ורק לאחרונה לאחר אישור עקרוני במועצה הארצית לתכנון, הועברו הקווים השונים לדיונים להפקדה בועדות המחוזיות וזאת למעשה הסיבה להתכנסות המליאה לתכנון ובניה.
קו המטרו בהוד השרון ידע שינויים עת נכנס ראש העירייה אמיר כוכבי לתפקידו ופעל מול גופי התכנון כדי לשנות את התכנון המקורי שכלל רק את רחוב הבנים ומקטע קצר מדרך רמתיים.
עמדת העירייה הייתה שעל המטרו לשרת באופן אפקטיבי לפחות אזור תעסוקה אחד בהוד השרון ומשהוחלט כי לא תהיה כניסה למזרח העיר לחצה העירייה להכניס את הקו מדרום לאזור התעשיה נוה נאמן. כמו בשיטת הסלמי, מתכניי נת"ע העבירו את הקו דרומה בקיטוים, ראשית לרחוב "הפרדס" ולאחר מכן לרחוב "ז'בוטינסקי" כאשר כל העת עיריית הוד השרון דורשת כאמור הסטה של הקו דרומה יותר לאזורי התעשיה.
במהלך הדיון הוצגו עו"ד שחר בן עמי ממשרד שרקון – בן עמי המלווה מספר רשויות מקומיות בהשגות למטרו, מהנדסת התחבורה ורד לוריא שנשכרה כדי לבחון את המודלים התחבורתים והתחשיבים לפיהם נת"ע קבעה את תוואי המטרו בעיר ובועז סופר, לשעבר סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה וכיום בעלים של חברת "רציונל" האמונים על הצגת דו"ח כלכלי עירוני לתוואי המבוקש על ידי העירייה.
ראש העירייה אמיר כוכבי אמר "בשנתיים האחרונות הצגנו תפיסת עולם של כלכלה עירונית המתעדפת בנייה מסחרית ועסקית על פני בנייה למגורים, התעלמות חסרת תקדים של מתכנני המטרו מאזור התעסוקה של הוד השרון עשויה להיות מכת מוות לתוכניות קיימות ועתידיות וכתוצאה מכך לכלכלה העירונית ולכן נפעל בכל הכלים האפשריים כדי להבטיח את שינוי תוואי המטרו. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם בעלות ובעלי הבתים בתוואי ז'בוטינסקי והפרדס כמו גם עם בעלות ובעלי העסקים באזור התעסוקה נוה נאמן כדי להבטיח קו מטרו אפקטיבי ומוצלח לעתיד של הוד השרון. אני מודה לכל חברות וחברי המועצה שהצביעו בעד הצעת ההחלטה."
מליאת הועדה תשוב ותתכנס בנושא המטרו לקראת הגשת ההתנגדות. מיום שתופקד התוכנית יספרו שישים ימים בהם תותר התנגדות הציבור, בעלי עניין והעירייה.