נוכח מגיפת הקורונה והמשבר הכלכלי העובר על המדינה כולה ועל מנת להקל על התושבות והתושבים, הנחה ראש העירייה אמיר כוכבי להפסיק את גביית אגרת השמירה החל מיוני השנה, זאת ללא פגיעה בשירותי השמירה והאבטחה בעיר.
1 צפייה בגלריה
האבטחה תתוגבר
האבטחה תתוגבר
האבטחה תתוגבר
(צילומים: פרטי, מוטי קמחי)
קראו גם >>
אגרת השמירה נגבתה מתושבות ותושבי העיר מתוקף חוק העזר לשירותי שמירה ואבטחה (2002),שמטרתו מימון פעילות השמירה והאבטחה של העירייה. מדובר על סכום כולל של כ-6 מיליון שקל לשנה, ממנו נחסכו השנה לתושבות ותושבי העיר כ-3.5 מיליון שקל. החל מהשנה הבאה, יחסכו התושבים את מלוא עלות האגרה השנתית. במקביל, ממשיכה העירייה להרחיב ולקדם את שירותי השמירה והאבטחה בעיר לרווחת כל התושבות והתושבים.
במשך השנים הסבה אגרת השמירה עוגמת נפש לתושבות ותושבי העיר שסברו שדי במיסים העירוניים האחרים אותם הם משלמים. ראש העירייה אמיר כוכבי שהוביל מתחילת הקדנציה שלוש הפחתות בארנונה ציין כבר בתחילת הקדנציה כי בכוונתו לבטל את האגרה המהווה מס עקיף נוסף וזאת למרות ההסתמכות התקציבית על ההכנסה.
צמצום ההכנסות העירוני כתוצאה מביטול אגרת השמירה והפחתות הארנונה עולה על 11 מיליון שקל בשנה, אך בעירייה בטוחים כי ההתנהלות התקציבית הנכונה תאפשר לגשר על הפערים דווקא השנה, בה רשויות איתנו רבות נכנסו לגירעון תקציבי מה שהביא לאישור של משרדי הפנים והאוצר לפריסת הגירעון התפעולי ושימור מעמד העיר עיר איתנה.
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: אל מול המשבר הכלכלי והחברתי שמאיים על פרנסתם של רבים, אנחנו מקלים ככל הניתן את נטל גביית המיסים העירוניים ועושים סדר מתמשך בגבייה העירונית שבמשך שנים בוצעה מכל מני סעיפים. על כן החלטנו להפסיק את גביית אגרת השמירה, למרות ההיתר החוקי לעשות זאת, ולממן את שירותי האבטחה והשמירה ואף להרחיבם מתקציבה השוטף של העירייה.
"לאחר ששלוש שנים רצוף ביקשנו להפחית את תוספת הארנונה של משרד הפנים ולא העלינו ארנונה בעצמינו - ביחד עם הפסקת הגבייה של אגרת השמירה, מצטבר סכום משמעותי שנחסך עבור כל משפחה. העירייה תמשיך להתייעל כדי להבטי שהשירות העירוני ישתפר למרות הצמצום המשמעותי בהכנסות".