פוטנציאל לאסון: ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי פנה ביום ראשון לרם בלינקוב יושב ראש נת״ע, החברה המתכננת את פרויקט המטרו, העלה בפניו לקחים ראשוניים מתחקור אירוע ההצפה בנחל הדר וביקש ממנו להבטיח כי תחנת המטרו שתוכננה לרחוב האודם פינת ז׳בוטינסקי תועתק למקום מרוחק מהבתים ומתוואי הנחל. כוכבי נענה כי הנושא נבדק.
1 צפייה בגלריה
מוקד ההצפות בהוד השרון
מוקד ההצפות בהוד השרון
מוקד ההצפות בהוד השרון
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
כזכור, כוכבי ועיריית הוד השרון מתנגדים לתוואי המטרו המתוכנן בעיר, וזאת בין היתר בשל העובדה שאינו משרת את אזורי התעסוקה של דרום העיר ושהתוואי המוצע עובר בקרבת בניה נמוכה. כמו גם בשל כך שמיקום התחנה עצמה נקבע על מקבץ בתים ברחוב האודם, במקום בשטחים פתוחים שהפיתוח שלהם עוד ניתן להשפעה.
ההצפה בסוף השבוע העלתה מחדש את הדיון הגיאוגרפי סביב התחנה והתוואי וראש העירייה ניצל את העניין המחודש במבנה הגאוגרפי של הוד השרון ושלח ליו״ר נת״ע תמונות של המיקום העתידי של התחנה כפי שנראה בעת ההצפה.
אמיר כוכבי אמר כי ״במשך שנים, גופי תכנון מקומיים וארציים התעלמו מהסביבה ומהצרכים הטבעיים דוגמת זרימת הנחלים. אירוע ההצפה האחרון הראה עד כמה הדבר הרה אסון ולכן מיהרתי לפנות ליו״ר נת״ע כדי שיוסיף שיקול זה למכלול השיקולים בבואו לבחון מחדש את קו הוד השרון.
לא יעלה על הדעת שבמודע, נמקם תחנה תת קרקעית ברובה במיקום כזה, בתוואי אפיק נחל, שברור לנו מאירועים אחרונים שהזרימה בו יכולה ליצור אינספור בעיות ושכל ניסיון לבלום אותה על ידי בניה רק יגדיל את פוטנציאל הנזק. ביקשתי מיו״ר נת״ע בלי קשר לשאר ההתנגדויות שלנו, לקדם את שינוי מיקום תחנת ז׳בוטינסקי - האודם, ולהעתיקה למיקום מרוחק מהנחל ומהבתים ואני סמוך ובטוח שנושא זה יבחן״