לקראת פתיחת שנת הלימודים ב- 1 בספטמבר, החלה את פעילותה בעיריית הוד השרון מחלקת החינוך החדשה לגילאי לידה עד 3.
2 צפייה בגלריה
מחלקה עירונית חדשה לפעוטות
מחלקה עירונית חדשה לפעוטות
מחלקה עירונית חדשה לפעוטות
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
המחלקה בראשות נועה אביטל, הוקמה על מנת לתת מעטפת שלמה הן להורים והן למסגרות החינוכיות מגילאי לידה עד 3.
מהעירייה נמסר כי "מתוך הבנה כי אין פיקוח על המסגרות הפרטיות מצד אחד ומצד שני המגבלות המושתות עליהן על ידי המדינה יביאו בהכרח לצורך במתן מענה עירוני חליפי בעתיד, הוחלט בעירייה על הקמת המחלקה, שתייצר מדדים לפיתוח, מעקב ובקרה בגנים הפרטיים תוך בניית תשתית עירונית. זאת על מנת להבטיח את איכות החינוך והטיפול בפעוטות, לתת מענה ישיר ומהיר להורים ולבעלי הגנים ולאפשר בקרה ושליטה על הנעשה במסגרות הפרטיות והמפוקחות כאחד".
2 צפייה בגלריה
נועה אביטל
נועה אביטל
נועה אביטל
(צילום: פרטי)
מנהלת המחלקה נועה אביטל הינה בעלת M.A בחינוך במגמת התפתחות הילד, עם התמחות בהתערבות חינוכית בגיל הרך, B.Ed בעבודה סוציאלית ובוגרת לימודי תעודה, "ייעוץ והדרכה חינוכית טיפולית לגיל הרך". אביטל מביאה עימה לתפקיד ידע תיאורטי ומעשי, מבוסס ומעודכן כתוצאה של 12 שנות ניסיון מקצועי בגיל הרך. תפקידיה האחרונים: מנהלת תחום מעונות יום במועצה מקומית קרני שומרון וסגנית מנהל תחום מעונות יום ומשפחתונים באגף למעונות יום, משרד העבודה והרווחה.
בשלב הראשון תערוך המחלקה איתור ומיפוי של המסגרות הפרטיות הקיימות בעיר ולאחר מכן תסייע למסגרות אלו לעמוד בדרישות חוק הפיקוח על מעונות היום ותקנותיו.
נועה אביטל, מנהלת המחלקה לחינוך מגילאי לידה עד 3: "המטרה של המחלקה היא להבטיח את מתן המענה הטוב ביותר לפעוטות ולהורים, תוך שימת דגש על פיקוח והסדרה של התחום. נפעל לבניית תשתית עירונית ולקביעת סטנדרטים אחידים לכל המסגרות באשר לאיכות הטיפול בפעוטות, בדגש על סביבה חינוכית, סדר יום, תזונה, תנאי תברואה וכו'. בנוסף תכין המחלקה תכנית לפיתוח מקצועי והכשרות לצוותים החינוכיים במסגרות הפרטיות בנושאי בטיחות, עזרה ראשונה, פדגוגיה וכו"'.
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "אנחנו משנים תפיסה ומובילים את השינוי שיתרחש בקרוב בכל הארץ. האחריות העירונית על הרצף החינוכי ברורה וכעת אנחנו מתחילים מהלך שירחיב את האחריות הזאת כבר מגיל לידה, זאת כדי לתת את השירות הטוב ביותר שאפשר להורי העיר. נעבוד בשיתוף פעולה עם מסגרות פרטיות לצורך יצירת סטנדרט עירוני גבוה והקפדה על פדגוגיה, בטיחות, הכשרה והאלמנטים הנוספים המרכיבים את החינוך של ילדות וילדי העיר".