שבועיים לאחר שהגישה תלונה במשטרה בגין פרשת ההונאה הענקית בכרטיסי האשראי של תושבים מהוד השרון, נדהמה תושבת העיר, ירדן רייצס לקבל מכתב מתחנת כפר סבא על החלטתה לסגור את תיק החקירה. "פרשת גניבת פרטי כרטיסי האשראי של תושבי הוד השרון לא הסתיימה והמשטרה מחליטה לסיים את החקירה. גם העירייה לא נתנה לי תשובות", אמרה השבוע בכעס רייצס.
קראו גם >>>>
לפני כחודש גילו רבים מתושבי העיר שילדיהם לומדים בצהרונים בעיר כי תנועות רבות בסכומים גבוהים נרשמו בכרטיסי האשראי שלהם. המשותף בין אותם תושבים הוא שכולם שילמו באמצעות כרטיסי האשראי שלהם לעירייה ולמוסדות המפעילים את הצהרונים בעיר. מבירור עלה כי מאגר המאחסן פרטי כרטיס האשראי בהם שילמו התושבים עבור הצהרונים נפרץ ואלפי פרטי אשראי דלפו ובחלק מהם נעשה שימוש.
אחת הקורבנות היא רייצס, אם לשתיים. לדבריה, לפני כחודש קיבלה שיחת טלפון מחברת ישראכרט. "הם אמרו לי שיש לי עסקאות חשודות בכרטיס, תוך כדי השיחה נכנסתי לאפליקציה לראות במה מדובר. חשכו עיניי, עסקאות באלפי שקלים בוצעו בבית עסק ביניהם: הופון (טעינת כרטיסי רב-קו), כביש 6, ביטוח לאומי ועוד... כל אלו נעשו לפנות בוקר".
רייצס מיהרה להתקשר לבתי העסק ולבטל את הכרטיס מיידית. לדבריה, כביש 6 הסכימו למסור לה את פרטי האיש שהשתמש בפרטי הכרטיס ותעודת זהות עבורו נעשו חיובים. "ביטלתי את כל העסקאות ועוד באותו יום פניתי עם זה למשטרה. עשיתי את העבודה למשטרה ומסרתי להם את פרטי האדם שעשה שימוש בכרטיס".
אולם, אחרי שבועיים ממועד הגשת התלונה, נדהמה לקבל הודעה מתחנת כפר סבא על "החלטה לא להמשיך לחקור או שלא להעמיד לדין". בהודעה מסרה המשטרה כי התקבלה החלטה על סגירת התיק על ידי היחידה המטפלת. באותה הודעה לא הסבירה המשטרה את פשר החלטתה. "יותר משנדהמתי מההודעה היום אני יותר מודאגת. פרשת ההונאה עדיין לא הסתיימה והמשטרה סוגרת את התיק למרות שעשיתי להם את רוב העבודה".
בהמשך עמדה רייצס בקשר עם חברת ישראכרט ואז נודע לה היקף הפשע: עשרות חיובים טלפונים בכל מיני בתי עסק, בסכום כולל של כ-20 אלף שקלים. "החיובים נדחו לבסוף על ידי חברת האשראי לאחר שפתחתי בירור על כל אחד מהם".
רייצס פנתה גם לעירייה והובטח לה שיורידו את המערכת שנפרצה ושהאירוע מטופל על ידי יחידת סייבר לאומית.
רייצס קוראת לתושבים שישימו לב לחיובים באשראי. "זה יכול לקרות לכולנו, והעירייה לא באמת לוקחת אחריות".
מהמשטרה נמסר: "בהתאם לראיות שנאספו בתיק הוחלט על סגירתו בעילה של עבריין לא נודע. אם ההמתלונת סבורה שנפל פגם בהחלטה, עומדת לה הזכות להגיש ערר".
מהעירייה נמסר: "מיד עם גילוי הבעיה, פעלנו לידוע כלל ההורים, במקביל להודעה שיצאה מטעם החברה עצמה, על מנת לייצר שקיפות ביחס לאופן הטיפול באירוע. בשבוע שעבר, לאחר סיום הבדיקה ואישור מוגנותה של מערכת הגבייה, עלתה המערכת מחדש. אנו מחוייבים לסטנדרטים גבוהים גם באבטחת שירותים ותשלומים והעירייה פעלה לחידוד הנהלים".