משפחתה של לירי אלבג, בת ה-19 מירחיב הסמוכה להוד השרון, שנמצאת בשבי כבר 171 יום ברצועת עזה, חשפה אתמול (שני) בריאיון ל"דיילי מייל" הבריטי תמונה של חדר ברצועת עזה, שבו הוחזקה לירי. לדברי המשפחה, צה"ל זיהה את המיקום שבו הוחזקה לירי עם חטופות נוספות בימים הראשונים בעזה - באמצעות DNA משאריות הדם שנותרו בחדר.
3 צפייה בגלריה
לירי אלבג והחדר שבו הוחזקה
לירי אלבג והחדר שבו הוחזקה
לירי אלבג והחדר שבו הוחזקה
(צילומים: פרטי, הדיילי מייל)
לירי נחטפה מנחל עוז עם קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ואגם ברגר. אות החיים הראשון אחרי החטיפה הגיע כשחמאס פרסם סרטון קצר של החטופות בעזה, בסרטון אחר הן נראו מועלות למשאיות באיומי נשק. על פי הפרסום, צה"ל הגיע אל החדר, בו היו צעצועים, ארון ורוד ובגדי ילדים, בעקבות איתור כתמי דם - ובהם שאריות DNA של החטופות.

3 צפייה בגלריה
שירה אמה של לירי ואחיותיה
שירה אמה של לירי ואחיותיה
שירה אמה של לירי ואחיותיה
(צילום: אביגיל עוזי)

שירה, אימה של לירי, סיפרה בראיון: "כשהתמונה נחשפה שמחתי, כיוון ששהתה בחדר ילדים. זה נתן לי מעט הקלה שהיא לא נמצאת במקום מפחיד. לאחר מכן הבנתי שלמעשה משפחה חטפה אותה - ולא חמאס. זה שווה ערך לכך שאחזיק ילד זר כלוא בביתי".

3 צפייה בגלריה
לירי אלבג
לירי אלבג
לירי אלבג
(צילום: פרטי)

קראו גם:

בעיתון הבריטי דווח כי חטופים ששוחררו מהשבי סיפרו למשפחה את מה שתיארה לירי מימיה הראשונים בשבי: היא הוכרחה לנקות את שירותי המשפחה ולבשל להם אוכל - בעוד היא לא יכלה לטעום ממנו, והורשתה להתקלח לראשונה רק לאחר 37 ימים בשבי. אימה של לירי תיארה כי שמעה מהחטופים ששוחררו שהמקום האחרון בו שהו עם ביתה היה מנהרה בעומק 40 מטרים לקראת יציאתם מהשבי - "ללא אוויר, אור שמש, מים ותנאי מחייה ראויים".