חזרה הביתה: בין החטופים ששוחררו אמש (מוצ"ש) משבי חמאס במסגרת הפעימה השנייה של העסקה, היו נעם אביגדורי בת ה-12 ואימה שרון בת ה-52, שנחטפו מבארי. בני משפחתן חגגו את חזרתן לארץ, ומצפים לראותן. אביה של נעם, חן אביגדורי: "זה נראה ממש מוחשי, הלב שלי בטירוף. עכשיו זה מאחורינו. אנחנו מחכים להן בקוצר רוח, ונעשה הכל עד שכל החטופים ישוחררו".
3 צפייה בגלריה
נעם אביגדורי
נעם אביגדורי
נעם אביגדורי
(צילום: פרטי)
שרון אביגדורי, 52, מהוד השרון, מטפלת רגשית שעובדת עם ילדים על הרצף האוטיסטי, ובתה נעם, 12 תלמידה בכיתה ז' בחטיבת הראשונים שהייתה אמורה לחגוג בת מצווה.

3 צפייה בגלריה
מיה ושרון אביגדורי משוחררים
מיה ושרון אביגדורי משוחררים
מיה ושרון אביגדורי משוחררים
(צילום: מסך)


רק ביום שני בשבוע שעבר יזמו בחטיבת הראשונים מיזם הפרחת עפיפונים מרגש עם מסרים להשבת נעם וכל החטופות והחטופים. בעלה של שרון ואביה של נעם, התסריטאי ועורך הטלוויזיה חן אביגדורי, מספר כי השתיים היו בביקור בקיבוץ בארי אצל אחיה של שרון, בעוד הוא נשאר בבית עם הבן עומר."הן נחטפו עם עוד שמונה בני משפחה, בהם ילדים, נשים ונכים".
חן נזכר בשבת הנוראה ההיא: "בשבת בבוקר התכתבתי בוואטסאפ עם אחיה של אשתי, שגם הוא נעדר מאז. הוא אמר לי 'אנחנו בממ"ד, הבנות בסדר. נעדכן בהמשך'. זהו. אחרי זה כלום. נדבקתי לטלוויזיה ושמעתי שהייתה פשיטה. התחלתי להבין את גודל האירוע".

3 צפייה בגלריה
שרון ונועם אביגדורי
שרון ונועם אביגדורי
שרון ונועם אביגדורי
(צילומים: פרטי)

חברותיה הקרובות בכיתה ז' בחטיבת הראשונים, רוני מידן, נועה קצב, מאיה ארצי, גילי דהן, הדס שאשא, רונה גליק, מיי פורת ונטע יוגב, כתבו ביוזמת "מיינט" מכתב קורע לב לנעם: "לנעם הילדה שלנו - את חלק מאוד גדול מהלב שלנו. אין מילים לתאר את הגעגוע שלנו אלייך. כבר יותר מחודש בלעדייך ולא דמיינו שזה יהיה עד כדי כך קשה.

קראו גם:

"הלב עדיין מכחיש שאת שם. מי היה מאמין שנראה את הסרטונים שלנו ביחד על המסך בטלוויזיה ונבכה שאת לא כאן איתנו. מי היה מאמין שנסיעה משפחתית שבה נהנית ובילית הובילה למצב שהזכויות והחופש נלקחו ממך. נסיעה משפחתית שהפכה לסיוט שלא נגמר.
"היום למדנו על זכויות הילד, אבל הידיעה שאת בשבי בלי זכויות בכלל כואבת לנו. מי היה מאמין שכל החוויות שלנו יחד עכשיו הן בלעדייך. ימי ההולדת בלעדייך, וכל יום בבית הספר קשה יותר מהיום הקודם כשהכסא שלך ריק. לרגע לא מפסיקות לחשוב עלייך. אנחנו חולמות ומדמיינות את המפגש איתך ומחכות לו. אוהבות, מתגעגעות ומחכות לחיבוק ממך".