בעקבות התנגדויות של ראשי הערים בשרון, נמסר השבוע מגורמים המעורבים בתוכנית המטרו, כי מינהל התכנון שוקל לעצור את תכנון הקווים לאזור במחלף גלילות ולהקפיא את שני הקווים שתוכננו לעבור ברמת השרון, הרצליה, רעננה, כפר סבא והוד השרון.
1 צפייה בגלריה
תוואי המטרו ישונה?
תוואי המטרו ישונה?
תכנית המטרו
(צילומי הדמיה: נת"ע)
קראו גם >>>>
כזכור, מאות התנגדויות לתוכנית המטרו הוגשו על ידי תושבים ברעננה, כפר סבא והוד שרון בתמיכת ראשי הערים, וחוקרת מטעם מינהל התכנון בוחנת אותן. ברעננה דורשים להעתיק את תוואי המטרו שנועד לעבור מתחת לשכונת הפרחים ולהקים תחנה בסמוך לבית לוינשטיין; בכפר סבא מתנגדים למיקום הדפו סמוך לשכונת מגורים, בהוד השרון מבקשים לשנות את התוואי כך שיעבור גם בנווה נאמן, וגם ברמת השרון מחכים לאישור התוואי בסוקולוב.
לדברי גורמים המעורבים בתוכנית, לטענת מינהל התכנון הדרישה להקים תחנה בבית לוינשטיין היא תירוץ כדי למנוע את העברת התוואי מתחת לשכונת הפרחים. לטענתם, בית לוינשטיין הוא מרכז רפואי קטן ואינו מצדיק תחנה. עוד מדגישים כי בקשת העירייה להקים תחנה נוספת ברחוב אחוזה אינה נחוצה. לעומת זאת, מיקום תחנת המטרו כחלק מתחנת הרכבת הכבדה ברעננה מערב הוא טבעי והגיוני.
ובינתיים ראשי הערים מפעילים לובי בכנסת, וח"כ בועז טופורובסקי הגיש הצעה לדיון מהיר בבחינת תוואי המטרו בטרם קבלת החלטות "שישפיעו דורות קדימה".
ראש עיריית רעננה חיים ברוידא: "השגות העירייה ותוואי אלטרנטיבי הוצגו בפני קובעי מדיניות ובפני הוועדה לתשתיות לאומיות, והכל מתוך ריכוז מאמץ לעשות כל שניתן בשיתוף התושבים והקהילה לאישור תוואי המעניק כיסוי טוב יותר".
ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר: "האיום של מינהל התכנון לעצור את תוכנית המטרו בשרון הוא בעיקר ילדותי. מה נעלבתם מראשי הערים ש'העיזו' להביע את דעתם ואתם שוברים את הכלים? על מינהל התכנון לקחת את הנקודות שמעלים ראשי הערים בשרון ולקיים דו שיח מקצועי. לצערי, אנחנו מחכים יותר מדי זמן להחלטות".
ראש עיריית כפר סבא רפי סער: "לא ייתכן שיטילו על התושבים החלטה כה משמעותית ללא כל היוועצות. כל ראשי הערים והרשויות באזור לרבות במגזר הערבי קיבלו החלטה אזורית לפיה ייבנה הדיפו בפאתי העיר טירה. אין כאן מקום לחסוך בעלויות התכנון והביצוע, במיוחד לא על גב התושבים".
ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: "הניסיון של מינהל התכנון להלך אימים ולאיים בביטול התוכנית כולה, תוך התעלמות מכך שגוף של מינהל התכנון קבע שהוד השרון צודקת בדרישותיה, הוא לא פחות מבריונות ולא יעמוד במבחן קבלת ההחלטות של קובעי המדיניות".
אורית קוגל בנטוב ועורכי הדין שרון טל וטל קדמי המייצגים (בהתנדבות) את מאבק התושבים ברעננה: "מינהל התכנון לא 'מאיים' על אף אחד, והטחת עלבונות בפעילים חברתיים לא תרתיעם. התוואי הנדרש על ידי העירייה והתושבים הוא זה שדווקא תכננה נת"ע במקור, והכולל תחנה קרובה לבית לוינשטיין. בין הדורשים זאת הם ארגוני נכים, משרדי ממשלה, מרכז השלטון המקומי וח"כים רבים. לכולם זה 'תירוץ'? זהו בית החולים השיקומי הגדול בארץ. מדוע מקבל בית החולים אסותא, הקטן ממנו, תחנת מטרו?".
ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה ממשיך לקדם את תכנית המטרו בהתאם לתכנון הקיים, שנמצא נכון תחבורתית ויאפשר לממש את הפרויקט בהקדם האפשרי".