מקומם: אלמונית התחזתה לחולת הסרטן עדי ורטהיים-נגר מהוד השרון וניסתה לעקוץ אלפי שקלים מתורמים.
2 צפייה בגלריה
עדי ורטהיים נגר והפרופיל המזוייף
עדי ורטהיים נגר והפרופיל המזוייף
עדי ורטהיים נגר והפרופיל המזוייף
(צילומים: קובי קואנקס, מסך)
קראו גם >>>
חשבון פייסבוק הנושא את השם "אורטל חדד" - התחזה לעדי ורטהיים נגר מהוד השרון, חולת הסרטן שריגשה רבים, העתיקה פוסטים שלה, ואת תמונותיה, תמונות משפחתה, וניסתה לעקוץ כסף מתורמים. לאחר שפייסבוק התערב, נמחקו הפוסטים והפרופיל, וכיום, על פי החשד, נפתח חשבון חדש, בשם אחר, שפרטיו נמסרו למשטרה.
2 צפייה בגלריה
הפרופיל המזוייף
הפרופיל המזוייף
הפרופיל המזוייף
(צילום: מסך)
ורטהיים, שכעת מחלימה מסרטן השד האלים שפקד אותה, מספרת: "זה מקרה הזוי, והדבר הכי שלילי שנתקלתי בו בשנים האחרונות. מישהי או מישהו, אנחנו לא יודעים מי, התחזו אליי בפייסבוק, העתיקו פוסטים שלמים שלי, ופשוט ביקשו כסף ותרומות בחשבון 'ביט'. העתיקו את תמונותיי, תמונתיהם של בעלי וילדיי, את כל הפוסטים שלי, ממש אחד לאחד, ופשוט יצרו לעצמם דף פייסבוק שהוא כולו "אני" רק בשם אחר, והנורא מכל ביקשו כסף ותרומות לניתוחים כביכול שאני צריכה לעבור, לקנות פיאות וכל מיני דברים מהסוג הזה".
איך נתקלת בזה?
"מישהי שמכירה אותי פנתה אליי בפייסבוק והביאה את זה לתשומת לבי. ראינו את זה ונדהמנו. חורה לי שמשתמשים בדבר כזה ועוד בשמי. היא פרסמה את תמונות הילדים שלי וכתבה שהיא רוצה לגדל את הילדים ושהיא מקווה שיעזרו לה. זה כואב לי שיש מי שמנצל לא רק אותי אלא בכלל נשים חולות ומנסה לעקוץ אנשים תמימים שמעוניינים לסייע. אני ברוך השם לא נזקקתי לתרומות, אומנם נפגענו בכיס במהלך המחלה וההחלמה, אבל לא נדרשנו לשקל תרומה, אבל אני יודעת שיש כאלו שכן זקוקות וזה עצוב שיש מי שמנצל את זה".
התלוננתם?
"כן, קודם כל לפייסבוק, והם אכן פעלו די מהר ומחקו בחשבון את הפוסטים ואת הפרופיל. הגשנו גם תלונה במשטרה. אני מקווה שהמשטרה תעשה עם זה משהו כי חבל שאנשים תמימים יפלו בפח.
ממשטרת ישראל נמסר: "התלונה נבחנה על ידי גורמי המקצוע והוחלט כי במקרה זה, לא נמצא מקום להמשך טיפול במישור הפלילי".