25 מתנדבים מהאזור בהובלת רחל לוי תושבת הוד השרון, שכבר עשרים שנה "מנהלת רומן עם אפריקה", לדבריה, מתכוונים לצאת לאפריקה "ברגע שייפתחו שמים" ולסייע לשיפוץ תיכון ששוכן בכפר Kidia, שבמחוז קילימנג'רו שבטנזניה: "בתיכון Kidia למדו בתקופת השיא יותר מ-300 תלמידים, אך עקב תנאים פיזיים ירודים רוב התלמידים עברו ללמוד בבית ספר אחר ומרוחק מאד, שמאלץ אותם לצעוד כל בוקר יותר מתשעה קילומטרים מהכפר", אומרת לוי, "כיום נותרו בבית הספר בכפר רק כ־70 תלמידים, חלקם מגיעים ללימודי יום וחלקם מתגוררים שם בתנאי פנימיה. מטרת העל שלנו היא להחזיר את ביה"ס למקום שנעים ללמוד בו, לייצר אווירה תומכת וסביבה מגינה ובכך להחזיר את התלמידים הנושרים בחזרה ל־Kidia ואף לקדם את דור התלמידים העולים לתיכון בשנה הבאה ובעתיד בכלל".
1 צפייה בגלריה
לוי עם תושבת מקומית. "אנחנו צריכים לגייס כסף כדי לשפץ את כיתות הלימוד"
לוי עם תושבת מקומית. "אנחנו צריכים לגייס כסף כדי לשפץ את כיתות הלימוד"
לוי עם תושבת מקומית. "אנחנו צריכים לגייס כסף כדי לשפץ את כיתות הלימוד"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
לוי (57) נפגשה עם הנהלת בית הספר, המורים והתלמידים על מנת להכיר, להבין את הצרכים הקיימים ומה נדרש על מנת לשפר ולהעניק תנאי למידה ומגורים ראויים. היא נדהמה לגלות שבית הספר לא מקבל כל סיוע מהממשלה, הוא נמצא במצב מוזנח (כיתות הלימוד ככלל, הרצפות, תקרות, שירותים, חדר השינה, הגינה ועוד...) מה שהוביל למצב שתלמידים רבים עזבו את בית הספר, ולכן היא, יחד עם מתנדבים, החליטו להירתם ולסייע.
המשלחת שהייתה מיועדת לצאת ב-02.12.21 נעצרה ברגע האחרון עקב הכרזתן של מדינות אפריקה כ"מדינות אדומות": "היינו בהתרגשות שיא, הצלחנו לגייס עשרות ארגזים עבור שיפוץ בית הספר וכמובן מתנדבים מתוקים וערכיים שהתכוונו להער בהם לךשיפוץ בית הספר. התלמידים והמורים חיכו לנו בדריכות, ואז נעצר הכול, אכזבה גדולה, אבל אנחנו מתכוונים לצאת בדיוק בתום תקופת ההגבלות למקום".
אתם לא חוששים מהאומיקרון?
"ממש, אבל ממש ממש לא. ראשית בהרבה מדינות אפריקה אחוזי ההידבקות מאוד נמוכים. שנית, האזור שאנחנו הולכים אליו הוא אזור פתוח, הכול טבע שם, הרבה יותר בטוח שם מאשר ללכת בדרך רמתיים בהוד השרון או לקניון בכפר סבא. כמובן שאין מאה אחוז אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש".
כחלק מההיערכות לקראת הנסיעה פתחה המשלחת גם בפרויקט גיוס המונים באתר "גיב-באק", כדי לסייע כמה שאפשר למקומיים: "אנחנו צריכים לגייס כספים כדי לשפץ את כיתות הלימוד והרחבתן, חצר בית הספר, חדר המגורים, חיבור לתשתיות חשמל ועוד. בנוסף, אנחנו מתכוונים להעביר סדנאות ולהעניק תכנים חינוכיים על מנת להעשיר את הידע של התלמידים ולהעניק ערך מוסף זאת מלבד פעילויות משמחות ומהנות לילדים.
"עד כה הצלחנו לגייס מעט כספים מאנשים מדהימים אשר שמחו לסייע לנו, וזאת מלבד תרומות בגדים, ציוד עבודה ועוד.. כעת נותר לנו עוד סכום כסף מינימלי על מנת להגיע ליעד. יש לנו המון תוכניות, שלפחות את רובן נרצה לממש, הלוואי ואת כולן. חשוב לציין שאת הנסיעות והשהות אנו מממנים בעצמנו ואין לנו כל כוונה להשתמש בכסף לצרכים האישיים שלנו".