חצי שנת מאסר בפועל וקנס של 3000 שקלים נגזרו על תושב ראשון לציון ששלח "עובדים" שהתקינו קורא כרטיסים ומצלמה בכספומט בהוד השרון וגנבו אלפי שקלים מתשעה תושבי העיר.
1 צפייה בגלריה
התקנת קורא כרטיסים בכספומט
התקנת קורא כרטיסים בכספומט
התקנת קורא כרטיסים בכספומט
(צילום: דוברות המשטרה)
קראו גם >>>>
על פי כתב האישום, הגיעו "עובדיו" של הנאדם לבנקט בבנק לאומי בהוד השרון, שהתקינו על הבנקט, קורא כרטיסים ובו שבב דיגיטלי האוגר את הנתונים המצויים על הפס המגנטי של כרטיסי החיוב של הלקוחות שמושכים כסף מהבנקט וכן מצלמה המצלמת את לוח המקשים של הבנקט. בעקבות כך, נאגרו והועתקו מידע הנוגע ל-9 כרטיסי חיוב, שהוכנסו לבנקט על ידי בעליהם. לאחר מכן, פירקו אותם "עובדים" מהבנקט את ציוד הזיוף כשבתוכו פרטי הכרטיסים, ונמסרו לנאשם.
כשהמשטרה הגיעה לביצוע חיפוש בביתו בראשון לציון, לא נענה לקריאות השוטרים ובמקביל, השליך ממרפסת חדרו שקית ובה חלק מציוד הזיוף וציוד נוסף: קורא כרטיסי אשראי ברקוד, שני כרטיסי חיוב מזויפים, חותמת של רשות ההגירה והאוכלוסין , שתי תעודות זהות מזויפות ותעודת זהות על שם אדם אחר.
בהמשך, פתח הנאשם לשוטרים את דלת החדר ובחיפוש שנערך בחדר, נתפס הציוד: שני מחשבים ניידים, קרטון ובו 45 גלמי כרטיסי אשראי קשיחים ריקים, דיסק קטן, ספח תעודת זהות על שם אחר, מצלמה זעירה, שפתיים לסליקת כרטיסי חיוב וחיבור USB, קרטון ובו 5 גלמי כרטיסי אשראי קשיחים ריקים, דיסק און קי, מצלמה זעירה ושני חיבורי USB, כרטיס חיוב על שם "מאסטר קארד סיטי בנק", כרטיס חיוב על שם אדם אחר שנתוניו נמחקו, שלושה פלאפונים שחורים ועוד.
בטרם גזר את דינו בית משפט השלום בראשון לציון הוא שמע את דבריו של הנאשם שהודה במעשים וטען כי שינה את אורחות חייו, עם לידת בתו.
מגיליון המרשם הפלילי עולה כי לנאשם עבר פלילי והרשעות מרובות בעבירות שונות, בגינן אף ריצה עונשי מאסר בפועל. הרשעתו האחרונה היא מפברואר 2019 ובגינה נדון לעונש מאסר לריצוי בפועל בן 18 חודשים.
נשיאת בית המשפט השלום בראשון לציון עינת רון, טענה כי ראוי היה לגזור עליו עונש חמור יותר לולא הודה במעשיו והחל לשנות את אורחות חייו, וגזרה עליו שישה חודשי מאסר לריצוי בפועל. שישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, לבל יעבור עבירה בה הורשע וקנס בסכום של 3000 שקל או 10 ימי מאסר תמורתו.