לפני שלוש שנים, בהיותם רק בני 14, החליטו ליאם צביקל, אורי קולס וחבריהם, להקים קבוצת אוהדים בלתי רשמית שתעודד במשחקי הכדורסל של מכבי המקומית. "אולטראס הוד השרון", שנתפסה אז כקוריוז חביב, עמדה על כמה עשרות תלמידי חטיבה, שעודדו מעמקי ריאותיהם אל מול קהלים מבוגרים ומנוסים בהרבה בליגה השנייה.
בחודש האחרון, החליטו צביקל (17) וקולס (17) שבינתיים הספיקו לצבור לא מעט פז"ם באולמות המיוזעים של הליגה הלאומית, לקחת את הפרויקט המדובר ולהפוך אותו למשהו קצת יותר רשמי. כך נוצר המיזם החדש של "אולטראס הוד השרון", שמטרתו קידום החיבור הקהילתי לקבוצת הכדורסל המקומי, שיפור איכות הקבוצה – והבטחה אחת, שכשהם יידרשו ללכת לצבא, יהיה גרעין צעיר שימשיך את פעילות האוהדים בקבוצה.
1 צפייה בגלריה
האולטראסים | צילום: אריאל ימיני
האולטראסים | צילום: אריאל ימיני
האולטראסים | צילום: אריאל ימיני
ליאם, אורי, מהי מטרת היוזמה?
"בגדול, מטרת היוזמה היא לחבר מחדש את תושבי העיר לקבוצת הכדורסל העירונית באמצעות כל מיני פעילויות ופעולות שנקיים במהלך עונת המשחקים הבאה. אנחנו רוצים להפוך את האולם לאולם ביתי ומלא כמו שכבר ראינו שהעיר שלנו מסוגלת לעשות לא פעם ולא פעמיים, כמובן שאנחנו רוצים שזה יקרה בתדירות גבוהה ולא פעם, פעמיים בשנה. אנחנו באמת מאמינים שלעיר שלנו, שהיא עיר צעירה וספורטיבית יש פוטנציאל לא ממומש בנוגע לקבוצות העירוניות שלה והחיבור שלהן לקהילה".
מה הוביל אתכם למחשבה להתחיל מיזם כזה?
"אנחנו הולכים לכל משחק בית ולפעמים אפילו נוסעים גם למשחקי חוץ, מה שגרם לנו להתחבר לקבוצה ולאנשים בקבוצה באופן אישי, מה שמתאפשר בגלל המשפחתיות והקרבה של המועדון לאוהדים שמגיעים. בשנה האחרונה התחלנו להביא עוד חברים שלנו למשחקים, וגם הם הרגישו את אותה הרגשה והתחילו להגיע באופן קבוע למשחקים. באותה נקודה התחלנו לדבר בינינו על מיזם או עמותת אוהדים כדי לגרום לעוד אנשים בעיר להבין מה יש להם מתחת לאף וכמה טוב זה יכול לעשות גם לקבוצה וגם לקהילה".
האם יש מקום לספורט בהוד השרון?
"ברור שכן. בעיר שגדלה עם הזמן ושבעיקר באים לפה זוגות צעירים עם ילדים זה חשוב שיהיה משהו להזדהות איתו כעיר וגם מקום שיכול לספק זמן איכות של הורים וילדים בשעות הערב. בנוסף גם חשוב וכדי שלילדים במחלקות הנוער יהיה לאן לשאוף מקצועית כשיראו את קבוצות הבוגרים משחקים בליגות מקצועניות עם שחקני נוער מהעיר. מעבר לתיאוריה, הוכח שכשיש עניין סביב הקבוצה, העיר ישר נרתמת ומגיעה למשחקים ( ע"ע עונת 2016 – הקבוצה העפילה לחצי גמר הפלייאוף, א.י.). הגיע הזמן שלעיר יהיה משהו להתגאות בו כעיר".
מהו הדבר הראשון שתעשו על מנת לקדם את הפרויקט?
"אנחנו מתכננים לעשות הפנינג בשילוב של אימון פתוח עם שחקני הקבוצה הבוגרת בסוף אוגוסט עם תחילת האימונים של הקבוצה. זה יכלול פעילויות לילדים, הכרות עם הקבוצה לקראת העונה, משחקי כדורסל, מכירה של מוצרי הקבוצה וארגון האוהדים ועוד מגוון הפתעות".
דבר אחרון לסיום?
"הכי חשוב לנו זה שידעו שאנחנו הכי נגישים שיש, תמיד אפשר לפנות אלינו בפייסבוק או בכל מדיה חברתית אחרת לכל רעיון, ביקורת, שאלה או כל הערה והארה אחרת. נשמח שכמה שיותר אנשים יתמכו במיזם כי בסופו של דבר זה בשביל העיר ובשביל התושבים".
לפנייה לליאם צביקל - לחצו כאן, לאורי קולס - לחצו כאן.