מתחברים מחדש למדינה ולעם: כ-170 תלמידות ותלמידי שכבת יא' מתיכון השקמים הוד השרון ותלמידי יא'-יב' מבית הספר בית אקשטיין כפר מל"ל, יצאו בשבוע שעבר, לראשונה מאז פרוץ המלחמה, למסע בן 6 ימים בנופי הארץ במסגרת ארגון "מסע ישראלי".
2 צפייה בגלריה
מתחברים למדינה
מתחברים למדינה
מתחברים למדינה
(צילום: מסע ישראלי)
המסע נפתח בזריחה במכתש רמון ולאחריו צעדו התלמידים במסלול עליה מאתגר אל הנופים של המכתש. ביום השני למסע, שנפתח השכם בבוקר, צעדו התלמידים במסלול במכתש הגדול ובהמשך קיימו פעילות אתגרית חווייתית באגם ירוחם. היום השלישי למסע, שעמד בסימן קהילה, התקיים בבאר שבע וכלל התנדבויות בבתי ספר, במעונות קשישים, במסגרות לבעלי צרכים מיוחדים, וכן בבית החולים סורוקה- שם הודו התלמידים לצוותים הרפואיים על עבודתם. בהמשך טיילו התלמידים בתל עזקה בשפלת יהודה, וכן במגילת האש בהרי ירושלים ואת סוף השבוע העבירו בירושלים, בה ערכו קבלת שבת בכותל המערבי.
במסגרת "מסע ישראלי", כל יום מוקדש לנושא אחר: אני ועצמי, אני והקבוצה, אני והקהילה, אני והעם בארץ, אני והמדינה ואני והיהדות, כאשר לצד הטיולים בטבע והמפגש עם נופי הארץ מתקיימים מעגלי שיח, בהם חולקים הילדים שיח משותף, שמעמיק את הקשר שלהם לעם, לארץ ולמדינה, ובכך גם מסייע להם לעצב את זהותם.

2 צפייה בגלריה
מתחברים למדינה
מתחברים למדינה
מתחברים למדינה
(צילום: מסע ישראלי)

אחרי חודשים בהם הוקפאו המסעות לתלמידי ישראל על רקע המלחמה, חידש לאחרונה ארגון 'מסע ישראלי' את מסעותיו לתלמידי ישראל, שהצורך בהם מתחדד בימים אלו, הן בשל החיבור שהם יוצרים לארץ ולמדינה, שנלחמת על עתידה והן בשל העובדה שהם מספקים חוויה חברתית שוברת שגרה, המאפשרת לבני הנוער לעבד גם את תחושותיהם בימים מורכבים אלו.
עידו אהרונוביץ, מנהל מסע ישראלי: "בעבור רבים מהתלמידים, מסע זה הוא היציאה הראשונה לשטח מזה חודשים רבים, והוא מאפשר להם להתאוורר ולקיים מפגש משמעותי ומעצים עם חבריהם לכיתה ולשכבה, כמו גם מפגש עם חלקיה השונים של החברה הישראלית. בני הנוער האלו הם דור המנהיגות הבא שלנו, מי שבעוד פחות משנה כבר יעלו על מדי צבא ויהפכו לחיילי צבא הגנה לישראל. במסע בן שישה ימים אנו מעמיקים את הקשר של כל אחת ואחד מהם עם הארץ, המדינה והעם שלנו ומציידים אותם בכלים שבאמצעותם יוכלו לראות את האחר, להקשיב ובעיקר לעשות טוב".

קראו גם:

אורטל ברונר, מנהלת בית הספר בית אקשטיין כפר מל"ל, מקבוצת דנאל: "חזרנו בהתרגשות גדולה מהמסע הישראלי. התלמידים חוו חוויה מעצימה, מצמיחה ובלתי נשכחת. כל תלמיד הציב לעצמו מטרה אישית לצד מטרה קבוצתית. אין כל ספק כי המסע ליכד וחיזק את הקשרים החברתיים. תלמידים רבים שיתפו שהאינטנסיביות של המסע והשיתופים במעגלים השונים אפשרו לזוז מאזור הנוחות. למסע שכזה יש הכוח לאפשר מבט על התהליך החינוכי מעוד זוויות, להתרגש עם התלמידים, לתמוך בהם, להקשיב להם, ללמוד מהם ולעבור יחד עימם את המסע, וכמו כן זוכים בחיזוק הקשר הכה חשוב בין המחנך לתלמידים. יתרה מכך ניתן וחשוב לנו לקחת מהמסע את התובנות והצלחות ולהמשיך לשמר ולפתח אותם במרחב הבית ספרי וברבדים השונים."
ציפי כהן, רכזת שכבת יא, ביה״ס שקמים: ״המסע היה חוויה מעצימה ומשמעותית עבור התלמידים שלנו, חוויה שגרמה להם להיפתח, לשתף ולהקשיב במעגלי השיח, להתמודד עם סיטואציות ואתגרים מגוונים איתם הם לא מתמודדים ביומיום להכיר אזורים חדשים בארץ ולהתנדב בקהילה. המסע הוא חלק מהתהליכים החינוכיים שלנו בבית הספר ומאפשר לנו להעמיק אותם. מדובר בילדי הקורונה שבשנים האחרונות לא יצאו לטיולים והמסע הזה היה בעבורם לא רק שבירת שגרה אלא גם דרך להתחבר מחדש לעצמם, לחבריהם, לקהילה למדינה ולארץ שלנו, בייחוד על רקע הימים שאנו עוברים. התרגשנו יחד איתם לכל אורך המסע. זה לא מובן מאליו שהצלחנו להוציא את המסע בתקופה כזו״.
צילום: מסע ישראלי