בחירות 2024: בהוד השרון, מתמודד ראש העירייה אמיר כוכבי, מול שניים, נדב דואני וערן פרלמן, מה הסיכויים, והאם תהיה הפתעה?
4 צפייה בגלריה
ערן פרלמן, נדב דואני ואמיר כוכבי
ערן פרלמן, נדב דואני ואמיר כוכבי
ערן פרלמן, נדב דואני ואמיר כוכבי
(צילומים: ינאי יחיאל, יח"צ)

כוכבי: יש ממה לחשוש

הפתעת הבחירות ב-2018 באזור השרון הייתה ללא ספק בחירתו של ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי. לא רק נצחונו על מועמדים רבי השפעה, בהם חברת כנסת לשעבר (יפעת קריב) כמו הפער הגדול בו הוא ניצח. כוכבי לא רק ניצח את הבחירות, אלא הביא גם מנהיגות אחרת, צעירה ודידקטית, יש שיאמרו עניינית ובהקשר זה הוא שונה מאוד מראשי ערים רבים בארץ.

4 צפייה בגלריה
אמיר כוכבי
אמיר כוכבי
אמיר כוכבי
(צילום: ינאי יחיאל)

לאורך מחצית הקדנציה הראשונה נראה שהתנהלותו זו, המחושבת עד הפרט האחרון ברמת הבורג בנדנדת המשחקים, מצאה חן בעיני רבים, וכוכבי כבר סומן כראש עיר מבטיח לשנים, אך עם הימשכות הקדנציה כבר התגלו בקיעים, כך למשל עם חלק מתושבי השכונות וללא ספק הדתיים והמסורתיים. כוכבי לא הצליח לאחד פלח מצביעים זה תחת חסותו, ולתחושתם של אלו, היה נראה כאילו הוא במופגן מתעלם מהם (למרות שלא תמיד התחושות הללו היו מעוגנות בעובדות). כך או כך, העובדה שהוד השרון נבחרה בשנתיים האחרונות לעיר החילונית ביותר בישראל על פי מדד החופש של תנועת ישראל חופשית, תרם לתחושה זו.

4 צפייה בגלריה
ערן פרלמן
ערן פרלמן
ערן פרלמן
(צילום: פוטו דיני - איקי מימון )

לזאת יש להוסיף את התנהלותו הבינאישית של כוכבי, שכאמור הביא עימו מנהיגות שגרמה גם לפלחים רבים באוכלוסיה אפילו הליברלית שלא להתחבר אליו 'בעבותות אהבה'.

4 צפייה בגלריה
נדב דואני
נדב דואני
נדב דואני
(צילום: שרון גבאי)

"גם תומכיו הגדולים ביותר של כוכבי לא ידברו במונחים של הערצה או אפילו חיבה, אלא רק בהערכה גדולה", אומר אחד מתומכיו הבולטים של כוכבי, "וראש עיר שלא נהנה מחיבור רגשי של מצביעיו, צריך לחשוש תמיד".

קראו גם:

לוואקום הזה נכנסו שני מועמדים רבי השפעה: האחד נדב דואני הוותיק, חבר מועצה פופולרי, ואיש העסקים ערן פרלמן. בעוד שפרלמן מנסה לאחד כוחות וגורמים שונים, הרי שדואני סומך על הפופולריות שלו, ובייחוד על מילוי הוואקום הרגשי שנוצר, והוא עושה זאת בהצלחה לא מועטה. הוא למד במהלך הקדנציה האחרונה את הטעויות שביצע, ערך את הסקרים, גילה בחוכמתו הפוליטית את הוואקום, והחליט לקפוץ לבריכה ולנסות ולכפות על כוכבי סבוב שני, דבר שלדבריו יבטיח את נצחונו.
אלא שזו לא משימה פשוטה, דואני עד עתה, לא עשה טעויות, הוא מתנהל בצורה מחושבת, בהתאם למנטרה שמנחה אותו "ראש עיר שהוא איש של אנשים", ובאשר לכוכבי? אצלו לא רשום באקסל אפשרות לטעויות והוא ממשיך בדרכו.