תושבים שמתגוררים במתחם 200 בהוד השרון מתלוננים על מפגעי רעש שמקורם במרכז המסחרי "דוד" שלטענתם פוגעים במנוחתם ואיכות חייהם. התושבים טוענים כי משאיות רבות מגיעות בשעות הלילה המאוחרות ופורקות סחורה וגורמות לרעש. “אף אחד לא מתחשב בנו. החיים שלנו הפכו לסיוט. מצד שני עיריית הוד השרון לא אוכפת את חוק מניעת מפגעים ורעש, וחוץ מדיבורים לא שמענו מהם”, אומרים התושבים.
2 צפייה בגלריה
מרכז דוד במתחם 200
מרכז דוד במתחם 200
מרכז דוד במתחם 200
(צילום: פרטי)
המרכז המסחרי ששוכן בלב מתחם 200 בעיר נפתח לפני כשנה. המרכז כולל בתי קפה, סופר, בית מרקחת, עסקים למזון ועוד. מאז פתיחת המרכז, טוענים תושבים שמתגוררים בסמוך למקום, הם לא נהנים מרגע אחד של מנוחה. “המקום הפך כמו אזור תעשייה. אנחנו כמעט ולא ישנים בלילות מרוב הרעש הבוקע מהמקום", הם אומרים.
לדברי אחד מתושבי המקום "הכל התהפך ביום אחד. המקום השקט והמקסים הזה הפך לאזור תעשייה".
לדבריו, לא מעט משאיות מגיעות כמעט בכל שעות הלילה לפריקת סחורות לעסקים וגורמות לרעש שמגיע עד חדרי השינה של התושבים. “נהגי המשאיות מפעילים מוזיקה, צופרים, צועקים. כל זה קורה בכל שעות הלילה מבלי להתחשב בתושבים", מתאר אותו תושב מה עובר עליהם.

2 צפייה בגלריה
מתחם 200
מתחם 200
מתחם 200
(צילום: פרטי)

תושב אחר שמתגורר קרוב מאוד למרכז מספר כי "מהרגע שמשאית מגיעה, מתחיל הרעש. זה קורה בתדירות גבוהה. בנוסף קיים מנוע לתנור אפייה עם מפוח שכל הזמן מרעיש. זו לא איכות חיים".
התושבים מציינים כי הם פנו לעירייה דרך המוקד העירוני ומחלקת רישוי עסקים, אולם הבעיה טרם נפתרה. “פנינו לבעלים של המקום שלא רצה לשמוע אותנו, פנינו למנהל רישוי עסקים בעירייה והיו גם פגישות איתו, היו לא מעט פניות למוקד העירוני וגם עם גורמים בהנהלת העיר שהבטיחו להביא מודד רעש. לצערנו הרב שום דבר לא השתנה", אומרים התושבים שמתכוונים לנקוט בצעדי מחאה אחרים אם עירייית הוד השרון לא תפעל על מנת להפסיק את המפגע הזה. “אנחנו לא נגד המרכז המסחרי, אבל הוא צריך לעבוד ולהתנהל על פי החוק", הם מדגישים.
קראו גם:
מנכ"ל מרכז "דוד" חן שחר, מסר כי לא ידוע לו על תלונות מסוג זה וכי בעבר התקבלה תלונה אחת שטופלה מיידית. “היתה תלונה על משאית שהגיעה בבוקר והודענו על כך לבעל העסק. בעלי העסקים פועלים על פי החוק ובהתאם לנהלים".
מעיריית הוד השרון נמסר: "לקראת פתיחת המרכז המסחרי, פרסמה מחלקת רישוי עסקים נוהל מחייב האוסר פריקה וטעינה בשעות הלילה. תלונות שהתקבלו טופלו מול הנהלת המתחם ובעלי העסקים וכך יהיה גם בהמשך".