מיכאל מדינה, תושב הוד השרון בן 60, הורשע לאחר שדקר למוות לפני כשנתיים את תושב כפר סבא אברהם מליחי איתו היה מסוכסך. מדינה ארב למליחי ז"ל בעת שטייל עם כלבו, הגיע לביתו ודקר אותו למוות. מצבו של הקורבן הוגדר תחילה בינוני, אולם לאחר שפונה על ידי צוות מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא הידרדר למצב אנוש ולאחר מכן נפטר.
2 צפייה בגלריה
הקורבן במצב אנוש
הקורבן במצב אנוש
ארב לקורבן ודקר אותו
(צילום: דוברות המשטרה)
מדינה נעצר בדצמבר 2022 בחשד שניסה לרצוח את מליחי, איתו היה מסוכסך. מכתב האישום שהגישה עורכת הדין דנה אלון עלה כי באחד הערבים ב מדינה הצטייד בסכין מטבח בעלת להב באורך 34 ס"מ ובשק בד לבן, ונהג בעודו בפסילה לביתו של המתלונן (67) שבכפר סבא. בהגיעו לשם חנה את הרכב מול הבית, ומשהבחין במתלונן שטייל עם כלבו, ניגש אליו והשניים שוחחו.
מיד לאחר מכן, המתלונן פנה לביתו, ומדינה שצעד בעקבותיו כיסה את ראשו באמצעות השק ודקר אותו. המתלונן המופתע נאבק בנאשם והפילו ארצה, ובמקביל קרא לאחיו שיצא מהבית וסייע לו לחלץ את הסכין מידו של מדינה.

2 צפייה בגלריה
דקירה
דקירה
דקירה
(צילום המחשה: canva)

כתוצאה ממעשיו של מדינה נגרמו למתלונן חבלות רבות והוא פונה מהמקום באמבולנס לבית החולים מאיר. מצבו של הקורבן הוגדר תחילה בינוני, אולם לאחר שפונה על ידי צוות מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא הידרדר למצב אנוש ואז נפטר.

קראו גם:

במסגרת הסדר טיעון הוסכם על ידי הפרקליטות כי מדינה יורשע ברצח באדישות, החזקת סכין ונהיגה בזמן פסילה וירצה 19 שנות מאסר. לדברי הפרקליטות הסיבות להסדר היו קשיים ראייתיים, וקושי להוכיח האם הייתה כוונה תחילה במעשה, זאת בנוסף, לעובדה כי המנוח נפטר מדלקת ריאות, אף על פי שהיו ראיות בין הדקירות למותו. מדינה קיבל עונש של 19 שנות מאסר בפועל, וזאת כאמור, במסגרת הסדר הטיעון.