למה ועדת השמות לא התכנסה בעיריית הוד השרון כבר שלוש שנים וחצי? "ישנם רחובות בעיר שאין להם שמות, והעירייה גוררת רגליים", טוען חבר מועצת העיר יגאל שמעון. לדבריו, מאז בחירת מועצת העיר בבחירות האחרונות טרם התכנסה ועדת השמות אפילו פעם אחת.
2 צפייה בגלריה
הצעה להנצחת רון ארד
הצעה להנצחת רון ארד
הצעה להנצחת רון ארד
(צילומים: ארכיון)
קראו גם >>>>
לדברי ארנן אברמוב, מי שכיהן עד לא מזמן כיו"ר ועדת השמות העירונית למרות ניסיונותיו החוזרים ונשנים לכנס את הוועדה ולבחור שמות, הרי "שמישהו עצר את כינוס הוועדה ללא הסבר מניח את הדעת".
2 צפייה בגלריה
יגאל שמעון
יגאל שמעון
יגאל שמעון
(צילום: איקי מימון)
בצר לו, עקב פרישתו לאופוזיציה, העלה שמעון פוסט ובו ביקש מהתושבים להציע שמות למקומות שונים בעיר: "יש מתחמים שלמים שאין להם שם, זה לא תקין. כל מתחם ציר החינוך במערב העיר (סמוך לספורטן) אין שמות לרחובות המצויים במסגרתו. יש אפילו בית ספר בעיר, נחשון, שהתלמידים ערכו פרויקט מיוחד לבחירת שם ועד היום לא נעשה דבר. יש רחובות חדשים ומוסדות ללא שמות. זה מצב לא תקין".
היו תגובות מהתושבים שביקשו להציע שמות.
"הופתעתי רבות מההיענות הגדולה להצעתי. עשרות תושבים טענו כי הבעיה מוכרת להם, והציעו שמות יפהפיים, העירייה מתעקשת כל העת לקרוא שמות של מספרים לשכונות. מספרים עם מקפים של מספרים, איפה אנחנו, בותמ"ל? מדובר על עיר של אנשים לא של מספרים. אני מקווה שקברניטי העיר, ובראשם ראש העיר יתחילו להתייחס לתושבי העיר ולהעדפותיהם, ולא לתוכניות שרטוט ושמות שרק אדריכלים יודעים במה מדובר".
לך יש הצעה לשם מועדף?
"בראש ובראשונה הגיע הזמן להנציח מתחם, או רחוב ומוסד חינוכי על שמו של הנווט רון ארד ז"ל, בן העיר. אין דבר ראוי ונכון מזה".
מהעירייה נמסר: "חבר המועצה שמעון אמור לדעת שוועדת שמות נקבעת ומתכנסת על פי הצורך ולקראת מתן שמות לרחובות חדשים. עד כה לא היה בכך צורך, עם התקדמות הבנייה בציר החינוך יעלה הצורך והוועדה תתכנס. קריאת הרחובות החדשים תעשה על פי הגדרות העירייה והעומד בראשה אמיר כוכבי לקידום שוויון מגדרי וגיוון היסטורי ותרבותי, והצעות הציבור ככל שיתקבלו בעירייה או בוועדה ויעמדו בקריטריונים יישקלו בהחלט".