מהנדס את עתידו: סרג'יו וולינסקי, מהנדס העיר הוד השרון בשבע השנים האחרונות ואדריכל העיר רמת השרון בעברו עובר למגזר הפרטי וסיכם על סיום תפקידו בעוד מספר חודשים.
1 צפייה בגלריה
ראש העיר כוכבי והמהנדס
ראש העיר כוכבי והמהנדס
ראש העיר כוכבי והמהנדס
(צילם: דוברות הוד השרון)
קראו גם >>>>
וולינסקי יכול להסתכל לאחור בסיפוק: מאז הגעתו להוד השרון הפכה הועדה המקומית לוועדה עצמאית ומוסמכת והוא זכה כמהנדס עיר להוביל ולאשר תוכנית מתאר עירונית.
בעוד בחלק הראשון של כהונתו כמהנדס עיר הוביל מנהל הנדסה בראשותו בעיקר בנייה ותכנון של שכונות מגורים משמעותיות, בשנים האחרונות תחת ראש העירייה אמיר כוכבי הוביל סרג'יו ביחד עם מנהל ההנדסה בינוי ציבורי משמעותי, פיתוח אזורי תעסוקה, קידום התחדשות עירונית רבת היקף ומעורבת שימושים כמו גם שינוי תכנון של המרחב הציבורי להובלת עיר מקיימת.
ההישג ההנדסי הגדול של השנים האחרונות הוא כמובן דווקא מניעת הבניה במתחם בית הנערה, על ידי שינוי התוכניות המאושרות, במהלך שאמור להתאשר סופית בשבועות אלה ממש בועדה המחוזית ולהבטיח מתנה של ריאה ירוקה בלב העיר הוד השרון בתחם בית הנערה הקסום.
תחת הובלתו של וולינסקי עבר מנהל ההנדסה שינויים מבניים שנועדו לשפר את השירות ולתת מענה טוב יותר להנהלת העירייה ולתושבות והתושבים. העומסים הרבים בעולם התכנון והבניה כמו גם המחסור העצום בכח אדם ובמקביל תקופת הקורונה, הביאו כמובן גם אתגרים, אך אין ספק שהועדה המקומית בהוד השרון נמצאת היום, גם מול המדינה, במקום טוב יותר משמעותית מהמקום בו הייתה לפני כמה שנים.
לאחרונה רשם סרג'יו ומנהל הנדסה כולו הישג משמעותי נוסף לאחר שאושרה שוב ההסמכה העירונית לועדה המקומית מה שמשאיר את הכח התכנוני בידי העירייה וכך הפרידה המתוכננת קרמה עור וגידים.
מהנדס העיר סרג'יו וולינסקי אמר "לאחר 7 שנים וחצי כמהנדס העיר הוד השרון, אני מסיים תפקיד בתחושת סיפוק עצומה והודיה על הזכות להיות שותף לעיצוב ופיתוח העיר הוד השרון. הייתה לי הזכות לעבוד עם 2 ראשי עיר ו-2 מנכ"לים, ומכולם זכיתי לשיתוף פעולה וגיבוי מלאים. בתקופת כהונתי פעלנו לאישור תכנית המתאר הכוללנית, ולקבלת הסמכתה של הועדה המקומית כוועדה עצמאית מוסמכת. קידמנו פיתוח של שכונות חדשות, אזורי תעסוקה חדשים, התחדשות עירונית והקמה של מוסדות חינוך חדשניים.
"פעלתי בשיתוף, בעידוד ובתמיכה של ראש העיר אמיר כוכבי ומנכ"ל העירייה רן היילפרן להרחבת המבנה הארגוני של מינהל ההנדסה בהתאם למשימות והיעדים של עיר בתנופת פיתוח, ולגיוס עובדים ומנהלים מקצועיים ואיכותיים תוך עיצוב מחדש של התכנון העירוני.
"בסיום תפקידי אני מרגיש חובה וזכות להודות ולהוקיר כל אחד ואחת משותפי לדרך ולהצלחה, עובדות ועובדי מינהל ההנדסה, בזכותם עמדנו והצלחנו במשימות הרבות, והפכו את תפקידי ועבודתי כמהנדס עיר לבית ולמשפחה".
ראש העירייה אמיר כוכבי אמר: "עולם התכנון והבניה הוא המנוע האמיתי של עיר, כל עיר. הקשיים והאתגרים בו, מביאים לכך שבמרבית המשרות רק אידיאולוגים של השירות הציבורי שורדים לאורך זמן, ואכן סרג'יו שרד על כל המהמורות והאתגרים והצליח להוביל יחד איתנו שינוי כיוון מהותי לעיר, מעיר של יחידות דיור לעיר שכבר רואה עתיד אחר, בתשתיות, בקיימות ובצמצום היוממות. אין לי ספק שנסיונו של סרג'יו ואופיו יביאו לו הצלחה גדולה במגזר הפרטי, ואין לי ספק שמנהל הנדסה של הוד השרון ואיתו העירייה והעיר כולה, ימשיכו לצמוח ולשגשג תוך דאגה ותכנון העתיד."
עיריית הוד השרון צפויה לצאת למכרז מיידי.