נציגי ועדי השכונות 1200, 1201, 1202 ו־1203 בהוד השרון מתלוננים על הזנחה, בעיות תחבורה ובעיות ביטחון רבות בשכונתם, וטוענים: "אין לנו אפילו שמות לשכונות שלנו, ואנחנו משתמשים במספרים כאילו מדובר בספר אלגברה ולא בשכונת מגורים".
2 צפייה בגלריה
שכונת 1200."אין פינוי סדיר של דחסניות האשפה במגדלים"
שכונת 1200."אין פינוי סדיר של דחסניות האשפה במגדלים"
שכונת 1200."אין פינוי סדיר של דחסניות האשפה במגדלים"
(צילום: מיקה קדר)

"איפה איכות החיים?"

במכתב שהוציאו נציגי הוועדים המופנה לראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, הם קובלים על היעדר איכות חיים בתחום מגוריהם, כמעט בכל הפרמטרים. הנציגים טוענים כי העירייה אינה עושה רבות למען השכונה, דבר שגורם לפגיעה ברכוש, ואף במפגעים תברואתיים ובטיחותים שעלולים להביא גם לאבידות בנפש: "אנחנו סובלים בשכונות שלנו בכל תחומי החיים".
וכך כתבו התושבים לראש העירייה: "אין זו פליאה כי הכמות העולה של גניבות כלי רכב ורכוש פרטי בעיר מדירה שינה מעינינו. אנו מאמינים כי מדובר, בין היתר, בתוצאה ישירה של קשר רופף בין העירייה לבין משטרת ישראל כמו גם של רשלנות בניהול מחלקת השיטור המקומי שאינה מורגשת כלל על ידינו. לפיכך, אנחנו דורשים אידוק מיידי של שיתוף הפעולה והיחסים עם המשטרה ובמקביל הקצאת משאבים נוספים לשיקום או הקמה מחדש של אגף השיטור הקהילתי, על מנת להפוך אותו למרתיע, עוצמתי ונוכח ברחבי העיר כפי שאמור להיות.

2 צפייה בגלריה
רחוב אפרים קציר בשכונת 1200. "העירייה צריכה להגן עלינו"
רחוב אפרים קציר בשכונת 1200. "העירייה צריכה להגן עלינו"
רחוב אפרים קציר בשכונת 1200. "העירייה צריכה להגן עלינו"
(צילום: אסף פרידמן)

"כמו כן, אנו סובלים לאחרונה מנהיגה פרועה של כלי רכב באיזור 'כיכר המושבה' ומבקשים להגביר את האכיפה באופן דחוף כנגד נהגים אשר חונים את רכבם באופן המסכן את תנועת הרכבים והולכי הרגל כאחד, בסמוך לסביבת הכניסה־יציאה לחניוני המגדלים במתחמי המגורים, זאת למען שמירה על בטיחותנו בפרט ועל בטיחות העוברים ושבים בכלל".

"רעש וזיהום אוויר"

הנציגים מונים עוד מספר ליקויים במתחמי המגורים ובשכונות בהם גם בעיות איכות סביבה: "אין פינוי סדיר של דחסניות האשפה במגדלים, מה שמהווה ריח מצחין בכל הבניינים", וכן הם דורשים הקמת קיר אקוסטי שיחצוץ בינם לבין כביש 531: "מיותר לציין את גובה הרעש, זיהום האוויר ואי הנוחות הנגרמת יום-יום בגלל חסרונו של קיר אקוסטי החוצץ בין שכונת מגורים לבין כביש כה סואן".
לדבריהם, גם הבטחות שניתנו בעבר, במסגרת התוכניות לשכונה, טרם מומשו והם ממתינים להם בכיליון עיניים, בהם בית כנסת, קאנטרי קלאב, מבני תרבות ועוד: "בנייה של מבנים אלה תשפר את איכות חיינו באופן מהותי ולא ברור מדוע עד היום טרם התממשו. אנו דורשים הצגה של תוכנית מוגדרת והצגה של לוח זמנים מוגדר לטיפול בנושא זה".
קראו גם:
תגובת עיריית הוד השרון: "בשנים האחרונות השכונות המדוברות עוברות תהליכי פיתוח מואצים והשקעה שנועדה לתכנן תכנון לא מיטבי שנעשה בעבר. בין היתר נציין פיתוח וריבוד כבישים, מיתוני תנועה וסלילת שבילי אופניים להגברת התנועתיות.
"גם הנושאים המצויינים במכתב מטופלים באופן שוטף על ידי כל אגפי העירייה. כל פנייה שנעשתה על ידי התושבים לעירייה קיבלה מענה, כולל דברים שקיבלו מענה עוד לפני המכתב ובכל זאת מופיעים בו. בשנים הקרובות השכונות המדוברות צפויות להמשיך ולהתפתח ולתת מענה הוליסטי לתושבות ותושבי השכונה כחלק מתפיסת השכונה המקיימת של עיריית הוד השרון".
עד מועד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובת המשטרה.