בשל התקדמות עבודות הרכבת הקלה בגוש דן. החל מ-3 באוקטובר 2021 ועד ה-19 באוקטובר 2021 (כולל) יחולו שינויים בתנועת הרכבות במרכז הארץ ובדרומה, במסגרתם תופסק תנועת הרכבות בין תחנת האוניברסיטה בתל אביב עד לתחנות הרכבת ברעננה, הוד השרון וכפר סבא.
1 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת נסגרה זמנית
תחנת הרכבת נסגרה זמנית
תחנת הרכבת תסגר זמנית
(צילום: מוטי קמחי)
קראו גם >>>
הרכבות בקו באר שבע-ראשון לציון (משה דיין)-הרצליה יופעלו בין תחנות באר שבע ותל אביב סבידור מרכז בלבד. כמו כן, לא יופעלו זמנית תחנות הרכבת ברעננה (דרום ומערב), הוד השרון-סוקולוב, כפר סבא-נורדאו, ראש העין-צפון, פתח תקוה ובני ברק.
במסגרת העבודות להקמת הקו הירוק בגוש דן, חברת נת"ע תחל מיד לאחר החגים במבצע רחב היקף, לכריית מעבר תת-קרקעי של הרכבת הקלה, בתוואי המסילה שבין תחנת הרכבת תל אביב האוניברסיטה לתחנת הרכבת בני ברק. הקמת המעבר התת קרקעי מחייבת פירוק של מסילות הרכבת וביצוע התאמות הנדסיות על ידי חברת רכבת ישראל.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, הנחתה את רכבת ישראל להפעיל מערך היסעים חינמי (שאטלים) שיפעלו בזמן הפסקת פעילות הרכבת, בין תחנות ראש העין צפון, רעננה מערב, קרית אריה וכפר סבא נורדאו לבין תל אביב סבידור מרכז. נוסעי ונוסעות הרכבת יוכלו להשתמש גם בקווי התחבורה הציבורית הפועלים במקביל לקווי הרכבת.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רכבת ישראל וחברת נת"ע בחנו מספר חלופות לביצוע עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, במטרה לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בנוסעים. החלופה שנבחרה היא החלופה המועדפת מבין כל החלופות שנבחנו ומשרתת את התקדמות הפרויקט לטובת הציבור בצורה הטובה ביותר.
חברת רכבת ישראל תנצל את הפסקת התנועה של הרכבת בגוש דן, לביצוע עבודות תחזוקה ושדרוג של המסילה במספר מוקדים לאורך הקו, בכך תיחסך סגירה נוספת של הרכבת בקטע מסילה זה בגין עבודות תחזוקה נדרשות.