לראשונה, הוועדה המייעצת להתחדשות עירונית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, קיבלה את בקשת עיריית הוד השרון להמליץ על הכרזתו של המתחם המצוי ברח' בן גוריון 49, 51, 53, 55, 57 ו- 59 כעל מתחם המיועד לפינוי בינוי במסלול רשויות מקומיות.
1 צפייה בגלריה
מתחם בן גוריון בהוד השרון
מתחם בן גוריון בהוד השרון
מתחם בן גוריון בהוד השרון
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
ההמלצה התקבלה לאחר בחינת המתחם וקבלת ההחלטה, כי הוא עומד בתנאים ההכרחיים להכרזה והוא אחד משמונה מתחמים בלבד ברחבי המדינה, שתוקצבו בקול קורא זה.
המתחם כולל הריסה ובנייה של 80 יחידות דיור קיימות בשישה בניינים ותכנון מתחמי שיאפשר מתן מענה מיטבי לצרכי הציבור החי במתחם, ולמרקם העירוני מסביב.
הגשת המתחם לקול הקורא של הרשות הממשלתית נעשתה לאחר שנים של חוסר הצלחה של יזמים פרטיים לקדם תכנון מיטבי למתחם כולו ומתוך רצון למנוע מצב בו פתרונות נקודתיים ימנעו פיתוח עירוני מרקמי נכון. בעקבות ההצלחה בתהליך, העירייה שוקלת הגשת מתחמים נוספים.
לאחר אישור ההמלצה על ידי שר השיכון וההכרזה הרשמית על המתחם ככזה המיועד לפרויקט פינוי בינוי, תעביר הרשות להתחדשות עירונית לעיריית הוד השרון סכום של כ- 1.4 מיליון שקל לטובת מימון התכנון המוקדם וקידום הפעילות במתחם.
כעת תפעל העירייה לביצוע הליך שיתוף הציבור במתחם במטרה ליידע את התושבים ולשתפם בהליך תכנון ההתחדשות העירונית בשכונת מגוריהם.
בהוד השרון קיימים נכון לעכשיו שמונה מתחמי פינוי בינוי: מתחם הרשות, מתחם שרת, מתחם התחייה, מתחם יסוד המעלה, מתחם גיורא, מתחם בן גוריון 19-47 (אי זוגי), מתחם הפרסה ומתחם בני ברית שנמצאים בשלבי קידום שונים.
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "החלטת הרשות להתחדשות עירונית לקבל את מועמדותה של הוד השרון במסלול רשויות מצומצם לתכנון עירוני מראה, כי העבודה המקצועית העירונית שנעשתה בשנים האחרונות בתחום ההתחדשות העירונית יצרה חזון מיטבי שזוכה לאמון השלטון המרכזי. אנחנו נמשיך לקדם התחדשות עירונית אחראית, מקיימת שנותנת מענה לצורך המוסרי להתחדשות עירונית תוך שמירה על מרקם החיים העירוני המיטבי".