עיריית תל אביב תשלם לעיריית הוד השרון 153 מיליון שקל היטל השבחה על קרקע במתחם "בית הנערה" בעיר. הקרקע היתה בבעלותה של עיריית תל אביב ונמכרה בעבור 511 מיליון שקל לחברת "ישראל קנדה", אשר עתידה להקים בה 450 יחידות דיור (חלקן במגרשים חלופיים מחוץ למתחם).

2 צפייה בגלריה
בית הנערה בהוד השרון
בית הנערה בהוד השרון
בית הנערה בהוד השרון
(צילום: יוגב עמרני)

ההסכם על תשלום היטל ההשבחה בסך 153 מיליון שקל, הושג לאחר שבמשך תקופה ארוכה סירבה עיריית תל אביב לשלם את ההיטל בטענה שכמלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח), איננה חייבת בתשלום היטל השבחה.
ההסכם עם עיריית תל-אביב הוא ניצחון שני לעיריית הוד השרון ולתושביה ביחס למתחם בית הנערה, לאחר שב-2021 אושרה דרישת העירייה להעתיק למגרשים סמוכים זכויות בנייה מהמתחם המיועד להפוך לפארק עירוני, במטרה לאפשר את שימור המתחם כריאה ירוקה בלב הוד השרון.

2 צפייה בגלריה
מימין: אמיר כוכבי ורון חולדאי
מימין: אמיר כוכבי ורון חולדאי
מימין: אמיר כוכבי ורון חולדאי
(צילומים: פרטי, מוטי קמחי)

ההסכמה והאישור של ועדת הערר התקבלו לאחרונה לאחר ולמרות פסיקה שהתקבלה לא מזמן בבית המשפט העליון שפסק נגד דרישה דומה של עיריית רמלה להיטל השבחה מכנסייה שמוכרת גם היא כמלכ"ר, מה שמעצים את ההישג של עיריית הוד השרון.
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "לאורך השנים האחרונות הופעלו על עיריית הוד השרון לחצים מכיוונים שונים להתקפל ולוותר, אבל עמדנו על מה שמגיע לעיר ולתושביה. שמח על ההחלטה לחתור להסכם ולא לפנות להליכים משפטיים שהיו תוקעים את פיתוח הפארק במתחם ועל כך שבעיריית תל אביב הבינו בסופו של דבר שאין זה ראוי להרוויח על הגב של תושבות ותושבי הוד השרון.
קראו גם:
"בשנים האחרונות הצלחנו בניגוד לכל הסיכויים להשיג שני ניצחונות חשובים במתחם בית הנערה. בתחילה להבטיח את שימור הריאה הירוקה, למרות התנגדויות עיריית תל-אביב ולנייד זכויות אל מחוץ למתחם וכעת להבטיח סכום משמעותי לטובת התושבות והתושבים".