"אני חן, בן 14, אלוף הארץ בקארטינג 2019-2018. בזכות התמיכה שלכם אוכל להגיע לאליפות העולם בפורטוגל". כך כתב חן אידו מהוד השרון באתר גיוס ההמונים "הדסטארט". הוא מבקש מהציבור לתרום (בתמורה לתשורות) לכל הפחות 33 אלף שקל - הסכום הנדרש לו כדי להתכונן לתחרות המקדימה שתיערך בעוד שבועיים ביוון, והמנצח בה יקבל את הכרטיס לאליפות העולם שתיערך בסוף דצמבר.
1 צפייה בגלריה
חן אידו בפעולה. "העולם המוטורי הוא העולם שלי"
חן אידו בפעולה. "העולם המוטורי הוא העולם שלי"
חן אידו בפעולה. "העולם המוטורי הוא העולם שלי"
(צילום: שני צברי)
קראו גם >>
"מאז שאני זוכר את עצמי, העולם המוטורי הוא העולם שלי", הוא מספר. "אבא שלי חובב טיולי ג'יפים מושבע. אני זוכר את עצמי יושב על ברכיו, אוחז בהגה, לפני שידעתי לדבר או ללכת. בגיל שמונה גיליתי את עולם הקארטינג, ומאז מסלול המירוצים הוא מסלול חיי. לפני שש שנים עבר אבי תאונת עבודה קשה שהשאירה אותו נכה, אך הוא ממשיך ללוות אותי באופן צמוד".
"חן דומה לאביו בהרבה תחומים ובהרבה תכונות", אומרת האם עדינה, "בעיקר באהבה לכלי רכב. את הטלטולים והקפיצות שעושה ג'יפ בטיולי שטח חן למד לאהוב עוד מהבטן שלי. חן הספיק להיות כמעט בכל מסלול שטח בארץ וגם שבע פעמים בירדן".
"עד גיל 11 נסעתי על קארטינג שמגיע למהירות 60 קמ"ש, וזכיתי פעמיים בתואר סגן אלוף הארץ בגילאי תשע-עשר", מספר חן, "ואז קניתי קארטינג שמגיע למהירות 120 קמ"ש וזכיתי ברציפות בתואר אלוף ישראל בגיל 12 ו-13".
הוא לומד בכיתה ט' ב"כפר הירוק", במגמת מנהיגות סביבתית. לפני תקופת הקורונה היה נוהג לנסוע בכל יום, עם סיום הלימודים, ישירות למסלול הקארטינג שב"בית ברל", שם התאמן וגם עבד עד שעות הערב המאוחרות כאיש צוות בחברה להשכרת קארטינג. "הוא אסף שקל לשקל בחריצות אינסופית, ולמד לעומק את עבודת המכונאות ואת תחזוקת הקארטינג", אומרת אמו.
במסגרת אליפות הארץ לשנת 2020, שמתנהלת בצל הקורונה, נערכו כבר שלוש תחרויות (מתוך שש). בשלב זה מדורג חן במקום השלישי. חן מתמודד גם עם הקשיים הכלכליים של המשפחה. "מאז שאבי נפצע ונמצא בשיקום אני לא יכול לממן מאמן אישי ומכונאי, ונאלץ לעשות את התחזוקה לרכב שלי בעצמי. לכל המתחרים שלי יש מאמן ומכונאי. הספורט הזה יקר וצריך להשקיע הרבה כסף בהכשרת הנהג והרכב".
הוא מנסה לגייס 33 אלף שקל כדי לממן רכישת מנוע חדש ואת הטיסה ליוון, שם תיערך התחרות. לציבור התורמים הוא אומר: "אני מזמין אתכם להיות שותפים שלי לדרך ולעזור לי להגיע לאליפות העולם. בלעדיכם, זה פשוט לא יוכל לקרות".