מירב זמר מהוד השרון מתקשה להסתיר את התרגשותה לקראת טריאתלון הילדים המסורתי שיתקיים בשבת בעיר.
1 צפייה בגלריה
מירב זמר: "האקשן הזה נותן לי אנרגיה לקום בבוקר וממלא אותי באדרנלין לכל היום"
מירב זמר: "האקשן הזה נותן לי אנרגיה לקום בבוקר וממלא אותי באדרנלין לכל היום"
מירב זמר: "האקשן הזה נותן לי אנרגיה לקום בבוקר וממלא אותי באדרנלין לכל היום"
(צילום: יובל חן)
קראו גם >>>
האירוע, המאורגן על ידי העירייה ורשות הספורט העירונית בשיתוף איגוד הטריאתלון הישראלי והספורטן, ייערך זו הפעם ה-12 לזכרו של סגן שלמה אילני, שנפל במלחמת יום כיפור.
זמר (48), טריאתלטית ומאמנת טריאתלון בקבוצת הוד השרון, ובתה נויה (15), תלמידה בחטיבת השחר, שהשתתפה בתחרויות שנערכו בשנים הקודמות, הן חלק ממערך המתנדבים באירוע, כאשר הבן הצעיר יהלי (9), תלמיד בבית הספר רבין, ישתתף בטריאתלון במקצה העממי.
השלושה נדבקו בחיידק הטריאתלון בעקבות הבן הבכור אופק (19), כיום חייל, שהחל לעסוק בענף הייחודי והקשה הזה בגיל 12.
"כשליוויתי אותו לתחרות באילת נחשפתי לעולם הזה והחלטתי שגם אני רוצה", אומרת מירב, שבגיל 41, עם רקע ספורטיבי מצומצם, החלה להתאמן בספורטן, בקבוצת הטריאתלון של מיקי אילני, מייסד התחרות על שם בנו. כיום היא רצה בכל בוקר, החל מחמש וחצי, 15 ק"מ בשדות הוד השרון, ואחר כך יוצאת לפקקים בדרכה לעבודתה כמנהלת מחלקת משקיעים בישראכרט. פעמיים בשבוע היא שוחה בבריכת הספורטן, ובסופי שבוע יוצאת לרכיבה. יש לה גם אופני אימון מיוחדים שמאפשרים לה לרכוב בבית. אחרי שהגיעה לכושר תחרותי, החלה להשתתף בתחרויות (מסלול אולימפי - קילומטר וחצי בשחייה, 10 ק"מ בריצה ו-40 ק"מ ברכיבה, ומסלול ספרינט לחצי המרחק). "האקשן הזה נותן לי אנרגיה לקום בבוקר וממלא אותי באדרנלין לכל היום", היא אומרת.
מזה כמה שנים היא מאמנת ילדים בריצה וברכיבה כאשר לדבריה "זה גם ספורט וגם דרך להוציא אותם מהמסכים". אחד מחניכיה הוא בנה יהלי, שהחל להתאמן לפני כשנה, ובשבת הקרובה ישתתף בתחרות, לראשונה בחייו.
נויה החלה להתאמן לפני שש שנים, בקבוצה של מיקי אילני, וממשיכה עד היום במסגרת קבוצת הנוער, כאשר בכל שבוע היא מקיימת שלושה אימוני ריצה ורכיבה ואימון שחייה אחד, במקביל לשלושה אימוני כדורסל ומשחק אחד בשבוע, ופעילות כמדריכת של"ח. אחת לשבוע, בכל יום רביעי, היא מסייעת לאמה לאמן את קבוצת הילדים. "מה שייחודי בטריאתלון זו הדבקות במטרה", היא אומרת, "לא לוותר ולהגיע עד הסוף". השנה היא לא תשתתף בתחרות בהוד השרון כי אין מקצה מתאים לגיל שלה. היא ממשיכה להשתתף בתחרויות אחרות ובעתיד רוצה להיות מאמנת.
בסופי שבוע יוצאת כל משפחת זמר לרכיבה משותפת. האב מנור, שותף בקרן הון סיכון, רוכב על אופני שטח, אך לא נדבק בחיידק הטריאתלון. "הרכיבה המשותפת היא מבחינתנו זמן איכות עם הילדים וגיבוש משפחתי", אומרת אשתו מירב.
כאמור, בשבת יגיעו מכל רחבי הארץ כ-500 ילדים מגיל 6 עד וישתתפו בשלושה מקצים תחרותיים ובמקצה אחד עממי, שנבדלים זה מזה במרחקים שעוברים המתחרים בשחייה, ברכיבה על אופניים ובריצה.
במקצה לבני 9-8 ישחו המשתתפים 100 מטר בבריכת הספורטן, משם ירכבו 2.7 ק"מ לכיוון קניון שרונים, וירוצו בדרך רמתיים וחזרה קילומטר אחד; משתתפי המקצה לבני 11-10 ישחו 200 מטר, ירכבו 5.4 ק"מ, וירוצו 1.5 ק"מ; משתתפי המקצה לבני 13-12 ישחו 300 מטר, ירכבו 8 ק"מ וירוצו 2 ק"מ. במקצה העממי ישחו בני 15-6 למרחק 50 מטר, ירכבו באופניים 2 ק"מ, וירוצו 300 מטר.
ריבוי ההזנקות למקצים השונים הופך את האירוע הספורטיבי הזה למבצע ארגוני מסובך המנוהל בעזרת מתנדבים רבים, הניצבים בבריכה, בנקודות ההזנקה, בשטח ההחלפה (משחייה לאופניים, ומאופניים לריצה) ולאורך מסלול התחרות.