מבצע חילוץ: לפני כשבוע חזרו ארצה יפעת ויורם נבו מהוד השרון עם בנם התינוך שנולד בהליך פונדקאות בגיאורגיה, זאת לאחר מבצע חילוץ שארגנה חברת "מנור מדיק" שליוותה את ההליך, כך פורסם אתמול (ראשון) ב"ידיעות אחרונות".
1 צפייה בגלריה
יורם נבו עם בנו אילון
יורם נבו עם בנו אילון
יורם נבו עם בנו אילון
(צילום: פרטי)
ב-27 בפברואר המריאו בני הזוג לגיאורגיה כדי לשהות בזמן הלידה - השהייה אמורה הייתה להיות כשישה וחצי שבועות כפי הנהוג. "הקורונה הייתה אז רק בסין וקיווינו שהיא לא תגיע לגיאורגיה", אמרה האם הטריה יפעת לכתבת סמדר שיר, "כשאילון התינוק בן השלושה שבועות בזרועותיי, נראה לי שהייתי עושה הכל כדי לא להחמיץ את הלידה".
"למרות שאנחנו מתורגלים בטיסות, מעולם לא התרגשתי ככה כשראיתי את ישראל מלמעלה", היא ממשיכה, "ומעולם לא שמחתי כל כך ברגע הנחיתה. לכולנו הייתה תחושה שסוף-סוף הגענו הביתה. העובדה שניכנס לבידוד לא הרתיעה אותי בכלל. אם נגזר עלינו לעבור את הקורונה אז עדיף שזה יקרה בבית, ולא בארץ זרה".
ואז החלה הקורונה להתפשט, ונסגרו הגבולות "ולמעשה נתקענו שם", הם אומרים. השיבה הביתה אורגנה כמבצע צבאי. האב המאושר, יורם נבו, 48, מספר: "ב'מנור מדיק' הסבירו לנו שמדובר בשהות של כשישה שבועות בממוצע עד שגומרים את כל הניירת, זה התהליך. אנחנו מגיעים לשגרירות ישראל בטיביליסי עם תעודת הלידה שקיבלנו בבית החולים, הם שולחים את הפרטים למנהל האוכלוסין במשרד הפנים בישראל, ממנו שולחים את הדרכון הישראלי לגיאורגיה ורק אז אנחנו אמורים להזמין טיסה. זה סיפור של חודש וחצי מינימום".
עמי מנור, הבעלים של "מנור מדיק" המלווה הורים בהליך פונדקאות בחו"ל שארגן את מבצע החילוץ ליפעת ויורם נבו וזוגות נוספים ששהו בטיביליסי מסביר: "בהתגייסות מהירה התחלנו ללחוץ על כל הכפתורים. כולם הבינו את החרדה והרגישות. משרד הבריאות, משרד הפנים ומשרד החוץ יצרו ביניהם שיתוף פעולה נדיר כדי להסדיר את הבאת התינוקות ארצה תוך שלושה-ארבעה ימים, עם תעודות מסע כחלופה זמנית לדרכון. כאן, בארץ, תיערך בדיקת די־אן־איי שאחריה יושלם האזרוח הישראלי".
"זה הרגיש לי כמו מבצע חילוץ הישראלים מטהרן לפני 40 שנה. עד הרגע האחרון לא הייתי בטוח שנצא משם", אומר יורם. בסופו שלח דבר נחתו ההורים המאושרים בישראל ונכנסו לבידוד בביתם בהוד השרון עם תינוקם החדש. ב-1 באפריל, כשתסתיים תקופת הבידוד שלהם, הם מתכננים לערוך טקס ברית מילה לאילון, לעבור בדיקת די־אן־איי ולאשרר את אזרחותו הישראלית.