תערוכת צילום מיוחדת שהעלתה כיתה י"א 10 בתיכון מוסינזון בעיר, בשם "תמונות דרכים", עוסקת בנושא הקשה של תאונות דרכים מזווית שונה ועמוקה. תלמידי הכיתה צילמו לתערוכה מצולמים שמחציתם נפגע בעצמו באורח קשה בתאונת דרכים, ומחציתם האחר, הם הורים שכולים שאיבדו את היקר להם מכל בקטל בכבישים.
חן פלק, המורה לצילום, סיפר ל"מיינט הוד השרון": "השנה בחרנו, אני ומחנכת הכיתה, יפעת אפשטיין, את עניין הזהירות בדרכים כנושא השנתי שלנו, מרבית השיעורים שלנו סבבו סביב הנושא הזה", אמר, "נסענו לבית לוינשטיין, שמענו הרצאות דרך עמותת אור ירוק, שוחחנו בכיתה וסקרנו כתבות המדווחות על תאונות דרכים. התערוכה היא אירוע השיא של השנה".
"התאמנו בין כל תלמיד למצולם שיכול להתאים לו" אמר פלק, "הם היו צריכים להיפגש עם המצולמים לפגישת תחקיר כדי לשמוע את הסיפור, ואז הביאו אותו חזרה לכיתה כדי להבין אותו. הם היו צריכים להציג שלושה פריימים שמספרים את הסיפור בתערוכה".
"המפגש הבין אישי, עם האדם שחווה את זה בעצמו, זה לשמוע את הסיפור ממקור ראשון וזה חזק לאין שיעור מעוד כתבה שקוראים בעיתון" העיד פלק והוסיף, "המסר הראשון של הפרויקט הזה הוא הסכנה שבכביש אבל המסר החיובי והלא פחות חשוב מבחינתנו היה הגבורה של אנשים, הבחירה להמשיך הלאה, למרות הכל יש כאן אופטימיות".
יפעת אפשטיין, מחנכת הכיתה, סיפרה על הקושי בהתמודדות עם הנושא הקשה: "היו מחשבות לעשות תערוכה שונה על אותו נושא, רק פחות קשה ורגשי. וכן בניגוד להצעות החלטנו ללכת על זה כי האמנו בתלמידים ובפרויקט והמשכנו עם זה והתוצאה היא מדהימה", אמרה, "אני חושבת שיצא צוות שלי ושל חן שמשלים אחד את השני, אנחנו קודם כל אנשי חינוך ואני מאמינה שהשיעור הזה הרבה יותר חשוב מכל שיעור אחר".
1 צפייה בגלריה
צילום: נוי רובינשטיין
צילום: נוי רובינשטיין
צילום: נוי רובינשטיין
התערוכה המרגשת, שהוצגה השבוע בתיכון "מוסינזון" תעלה ככל הנראה בבית לווינשטיין בעוד כשבועיים. "זו סגירת מעגל, כי הפרויקט כלל פגישות וסדנה שעברנו בבית לוינשטיין, הסדנה הראשונה והמפגש הראשון שהכנסנו לתוך התהליך היה איתם", אמרה יפעת, "עכשיו זו באמת מין סגירה שזה חוזר לשם. זה היה אתגר משמעותי וחשוב".