"הוד השרון 'מפוצצת' בזחלי טוואי התתהלוכה", אלו פחות או יותר מספר פוסטים שהועלו ברשתות החברתיות במהלך ימי חול המועד על ידי תושבי הוד השרון. ממקבץ התלונות שאספנו עולה כי הזחל המוסכן נצפה בעיקר בפארק העירוני וכן בגינות ציבוריות.
1 צפייה בגלריה
צילום: ויקפדיה, שימוש חופשי
צילום: ויקפדיה, שימוש חופשי
צילום: ויקפדיה, שימוש חופשי
לא ברור אם על פי התמונות שהעלו התושבים אכן מדובר בזחל (ישנם מספר זחלים הדומים לו במראה שאינם מסוכנים) אך הפוסטים שהועלו הספיקו כדי לעורר חרדה רבה בקרב הגולשים.
העירייה ומשרד הבריאות יוצאים בקריאה להשמר מהזחל העלול לגרום לתגובות אלרגיות קשות העלולות לסכן חיים.
כזכור, לפני כשבועיים כ-40 ילדים ונערים, שהעבירו את הלילה האחרון בחורשה בצפון, הגיעו למיון 'טרם' בנהריה עם תלונות על פריחה, נפיחות וגרד בעור ובעיניים.
מדובר בקבוצת ילדים, בגילאי 7-14, חניכי תנועת הנוער 'בני עקיבא', תושבי אזור ירושלים, שכאמור לנו ביער 'לילי שרון' שבעיר עכו. החשד הראשוני של רופאי 'טרם' היה, כי הרקע לתחושות הפיזיות המציקות הינו 'טוואי התהלוכה' (תהלוכן) - זחל מסוכן שעלול לעורר תגובה אלרגית מסוכנת.
תהלוכן האורן הוא מין עש שזחליו ניזונים ממחטי אורן. לקראת שלב ההתגלמות, המתרחש בחודשים מארס-אפריל, הזחלים יורדים מהעץ בתהלוכה ומסתתרים בקרקע בעומק של כ-15 ס"מ.
גופם של הזחלים מכוסה שערות צמריריות, אולם שערות אחרות, מיקרוסקופיות, הן המסוכנות ומכילות חומרים רעילים שנועדו להגן על הזחלים מפני טורפים. כאשר ביער נמצאים זחלים במספרים גדולים, השערות הזעירות של הנשלים מתפזרות ונשארות על פני הקרקע ועלולות להיות מטרד חמור לבני אדם. ילדים ואנשים רגישים עלולים לסבול מגירוי קשה בעור ומצריבות, והסכנה היא חמורה במיוחד כאשר השערות חודרות לעיניים ולמערכת הנשימה.