חידוש רישיון קיים

בתאריך 14.9.2020 ועדת הכנסת החליטה להאריך לתקופה נוספת של שלושה חודשים, רישיונות עסק קיימים שאמורים לפוג בין תחילת יולי ועד לסוף ספטמבר למשך שלושה חודשים נוספים. אך מי שהיה בידו רישיון שפג ביולי – כבר היה צריך לחדשו. רישיונות עסק שתוקפם פג בין תחילת אוקטובר לסוף נובמבר זכו רק לעשרה שבועות נוספים של הארכה. חשוב לדעת כי מי שרישיונו הועבר פעם אחת כבר בין התקופה של אפריל ליוני לא יוכל לזכות להארכה נוספת.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

מה לגבי קבלת רישיון חדש?

למרבה הצער התקנות אינן מקלות על בעלי עסקים חדשים שנפתחו בתקופת משבר הקורונה. עסקים אלה עדיין צריכים להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק, ולעמוד בכל התנאים שמכתיבה הרשות המקומית בעיר שבה העסק עומד לפעול.
בין התנאים הללו צריך להיות אישור למבנה שבו פועל העסק, קבלת היתרים מהמשטרה ומכבי האש והיתרים נוספים הקשורים לדרך שבה פועל העסק בחיי היום יום כמו סילוק האשפה. דווקא בתקופה זו של משבר, שבה רבים תלויים בפעילות העסקית השוטפת, התהליך עשוי לארוך זמן רב יותר אם לא מבצעים את כל הנדרש מבחינה בירוקרטית, מגישים תצהירים לרשויות ופועלים כדי לאפשר לפקחים מטעם הרשות העירונית לבדוק את העסק.

ליווי מתאים עד לקבלת הרישיון

כיום, ניתן להיעזר בשירותיה של חברה המתמחה בכל התהליך הכרוך בהנפקת רישיון עסק. חברה זו ממלאת עבורכם את הטפסים המתאימים ובוחנת את הדרישות של הרשות העירונית שבה אתם נמצאים לקבלת הרישיון. חשוב לדעת כי התהליך שונה מאד בין סוג עסק אחד למשנהו, ובין רשות עירונית אחת לאחרת. ישנם עסקים המוגדרים כעסקים בסיכון גבוה שנדרשים לעבור הליך בירוקרטי סבוך יותר מאחרים.
חברות אלה דואגות לוודא כי המבנה שבו ממוקם העסק מתאים לפעילות שאתם מייעדים לו, מכינים אותו לבדיקה של המשטרה ושל מכבי האש ומשלמים עבורכם את האגרות הנדרשות לקבלת הרישיון. אם יש דרך שבה העסק שלכם יכול לקבל רישיון בהליך מקוצר, יתכן ותוך שבעה ימים כבר יהיה בידכם האישור המתאים.
האם ניתן להפעיל את העסק ללא רישיון?
התשובה לשאלה זו מורכבת. חלק מהעסקים יכולים לפעול תקופה מסוימת לאחר שהגישו את הבקשה לרישיון על בסיס תצהיר. עם זאת, אם אינכם יודעים מראש אם העסק שלכם נכלל בקטגוריה זו, מומלץ לקבל את רישיון העסק לפני התחלת הפעילות ולהימנע מקנסות ומסנקציות נוספות שהרשות העירונית עשויה להפעיל כנגדכם אם פעלתם שלא על פי חוק.