"במשך כמעט שנתיים אנו פונים אל מוקד העירייה ולא רואים כל תגובה לבקשות ולתלונות שלנו". כך כתב בסוף השבוע שעבר תושב הוד השרון שמואל גיבורי לראש העירייה אמיר כוכבי, והוסיף: "לפי דף הפייסבוק של העירייה, רואים שאני לא לבד".
1 צפייה בגלריה
רחוב קיבוץ דליה. העצים שלא נקלטו יוחלפו בימים הקרובים
רחוב קיבוץ דליה. העצים שלא נקלטו יוחלפו בימים הקרובים
רחוב קיבוץ דליה. העצים שלא נקלטו יוחלפו בימים הקרובים
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
גיבורי (68), גמלאי ויועץ עסקי, הגיע להוד השרון לפני ארבע שנים. לפני שנתיים הכשירה העירייה גינה בשטח הסמוך לבניין שבו הוא גר. "סללו שבילים, נטעו עצים, אבל ההשקיה לא עבדה וחלק מהעצים התייבש. התרענו פעמים רבות – בווטסאפ, באימייל, בטלפון למוקד, אבל כאילו דיברנו אל הקיר".
בפוסט שפרסם גיבורי באתר העירייה בפייסבוק, תחת הכותרת "חוסר שירות לאזרחים", הוא הדגיש שהנושאים החשובים והמשפיעים ביותר שהעלה נוגעים לחזות פני העיר. "אני גר ברחוב קיבוץ דליה", כתב גיבורי. "העירייה השקיעה משאבים בהקמה של שטח ירוק ונטעה עצים, אבל לצערי המקום מוזנח. פניתי מספר רב של פעמים למוקד, אבל ממש אין שיפור.
"העצים שניטעו לא מטופלים, מתייבשים; השטח לא מנוקה (חוץ מרכב שמנקה את שטחי ההליכה) ומלא בצואת כלבים המביאים כמות אדירה של זבובים וחרקים אחרים; אין פחי זבל ואשפתונים, אולי שניים-שלושה בכל השכונה. היו אשפתונים ברחוב קיבוץ דליה שנעלמו יומיים אחרי שהכניסו אותם לבור באדמה; אין פיקוח על בעלי כלבים בנושא איסוף הגללים ומי שאוסף את הגללים אין לו לאן לזרוק אותם בצורה מסודרת; אין פיקוח כללי בנושא ניקיון ופסולת בנייה".
גיבורי צירף לתלונות שלו צילומים המשקפים את תמונת המצב שהציג, ומסכם: "אשמח לתשומת לבך... אשמח אם תבדוק אפשרות להתערבות ישירה שלך בנושאים הכואבים לתושבים שבחרו לגור כאן ומשלמים ארנונה במיטב כספם".
מהעירייה נמסר: "פנייתו של התושב התקבלה ומטופלת, וזאת בהמשך לסיור שנערך במקום במטרה ללמוד על הבעיות ולתת להן מענה בפעולות שחלקן כבר בביצוע.
"עצים – בטיילת שממזרח לרחוב קיבוץ דליה ניטעה בט"ו בשבט האחרון שדרת עצים והותקנה מערכת השקיה. מתוך כלל עשרות העצים שניטעו, שישה לא נקלטו והם יוחלפו במהלך השבועיים הקרובים. כמו כן בוצע ריסוס בכל האזור המדובר והוכנה סקיצה ראשונה של אדריכל נוף שנשכר להציג תוכנית להשלמת הפיתוח הנופי באזור.
"ניקיון השטח – מחלקת התחזוקה העירונית ביצעה ניקוי של התעלות באזור ופעילות ניכוש עשבייה. נוסף על כך מוצב במתחם עובד ניקיון קבוע ופעמיים בשבוע נכנס למתחם ה'קקנוע'. בשבועות האחרונים הותקנו ברחבי העיר עשרות ספסלים ואשפתונים, כשבאזור הרלוונטי הותקנו שבעה ספסלים ושבעה אשפתונים. מחלקת הפיקוח העירונית ומחלקת הווטרינריה מבצעות פעילות אכיפה יזומה בנושא צואת כלבים. בחודשיים האחרונים ניתנו 52 קנסות בגין שוטטות ואי איסוף גללי כלבים ברחבי העיר. נוסף על כך, בחודשים הקרובים יוקצו שני פקחים שיעסקו אך ורק בכך.
"אנו מודים לתושב על פנייתו ועל הדאגה למרחב הציבורי העירוני ונמשיך לפעול לשיפור המרחב העירוני כולו".