בגיל 50 מתחיל אדורם כהן קריירה חדשה – מורה למתמטיקה בבית הספר "רבין" בהוד השרון. מיד אחרי השירות הצבאי הוא עשה במקביל שני תארים ראשונים בבינתחומי - משפטים ומינהל עסקים, ועבד חמש שנים כעורך דין, תחילה בתחום האזרחי ואחר כך בתחום דיני העבודה. "ישבתי במשרד מבוקר עד ערב, מדי פעם הופעתי בבית משפט, שזה ממש כמו תגרנות בשוק, והרגשתי זה לא בשבילי. אתה רואה את העולם דרך העיניים של מי שאתה תובע או מי שתובע אותך. אני לא מחפש לריב עם אנשים או לשלוח מכתבי התראה לפני תביעה".
1 צפייה בגלריה
אדורם כהן. רוצה ללמד גם תוכן וגם כישורי חיים
אדורם כהן. רוצה ללמד גם תוכן וגם כישורי חיים
אדורם כהן. רוצה ללמד גם תוכן וגם כישורי חיים
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
באותה תקופה הוא היה חבר בקבוצת רכיבה על אופניים ואחד מחבריו המליץ לו ללמוד בקורס למדריכי רכיבה. "כמדריך רכיבה לילדים ולנוער הדרכתי גם בעמותת 'אתגרים'. זה היה שילוב של ספורט עם העצמת אנשים עם מוגבלות. הגעתי לדרגת מדריך בכיר וחונך של מדריכים צעירים, ואז המליצו לי להירשם לקורס הסבת אקדמאים להוראה במסלול מקוצר. במקום ללמד אזרחות, שמבחינתי היה מקצוע קל ביותר בשל הידע והניסיון שלי במשפטים, העדפתי לעשות תעודת הוראה במתמטיקה לתלמידי בית ספר יסודי. רציתי להיות גם מורה וגם מחנך, ללמד תכנים לימודיים וגם כישורי חיים - תחום שהתנסיתי בו גם בהדרכת הרכיבה".
בשבוע הבא הוא יתחיל ללמד בבית הספר "רבין" במסגרת סטאז' וכבר שובץ בכיתה ה' חמישה ימים בשבוע - בחלקם ילמד ב'זום'. במקביל ימשיך לעבוד כמדריך רכיבה. "מניסיוני כמדריך רכיבה בעמותת 'אתגרים' אקח את הפרו־אקטיביות, במטרה ליזום וליצור שינוי, ליצור שיתופי פעולה בין התלמידים, למצוא פתרונות מגוונים. על אף שזה נשמע קלישאה, זוהי בהחלט שליחות. הייתי במקום נוח בחיי, הרווחתי היטב, והשכר הנמוך כמורה לא מרתיע אותי. מה שחשוב לי זו העשייה המשמעותית והתרומה לחברה".
איך התקבלת בחדר המורים?
"התקבלתי יפה. כולם הציעו לי עזרה, הזמינו אותי להציק להם ולשאול שאלות. מבחינתי זה בהחלט אתגר רגשי, לעבור ממעמד של מדריך בכיר שנותן תשובות לכולם, למעמד של מי ששואל שאלות. אבל אני מוכן לקחת צעד אחורה כדי לסגור פערים. אף אחד לא יודע מה זה להיות מורה עד שהוא נכנס לנעליו של מורה".
מה הציפיות?
"לבנות בכיתה חברה נעימה, מפרגנת, מצליחה, להתגבר על כל אתגרי הקורונה בשיתוף פעולה עם ההורים וצוות בית הספר".
יש כבר תוכניות?
"המנהלת הציעה לי להעלות רעיונות ויוזמות ואני כבר הצעתי להוסיף את הרכיבה על אופניים לתוכנית הלימודים ולחבר את התלמידים החדשים שלי לענף הזה".