תושבים בהוד השרון העלו מספר תלונות ברשתות החברתיות על "הפרעה למנוחה" עקב התכנסות מתפללים, שקיבלה אישור, ברחבת רחוב הבנים 12, במהלך ימי ראש השנה.
2 צפייה בגלריה
מתפללים
מתפללים
מתפללים במרחב הציבורי. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום המחשה: עדו ארז)
קראו גם >>
"הם לא שומרים על כל ההנחיות, מתקהלים ומרעישים בתפילות שלהם", אמרו חלק מהתושבים.
התלונות הללו גררו תגובות נרחבות של תומכים ומתנגדים לתפילות: "יש כאלו שמספיק שאם הם רואים מישהו מתפלל או סתם חרדי שעובר בעיר הם מקבלים חלחלה", נמסר על ידי חלק מראשי הקהילה הדתית בעיר, "זה כל כך כואב ומצער לראות לפעמים את האחוז הקטן והקולני הזה, שממש מוציא שם רע להוד השרון כולה.
"לעניין עצמו, על פי הנחיות משרד הבריאות והממשלה בה עדיפה התפילה במרחב הפתוח, חלק מקהילת חב"ד בעיר תיאמה עם העירייה וקיבלה אישור להתפלל ברחבה זו, והדבר פורסם בכל כלי התקשורת. ואנו מקווים שעושה השלום במרומיו הוא יעשה שלום קודם כל עלינו ובתוכנו".
2 צפייה בגלריה
סגן ראש העיר מאיר חלוואני
סגן ראש העיר מאיר חלוואני
סגן ראש העיר מאיר חלוואני
(צילום: רונן יעקובי)
סגן ראש עיריית הוד השרון מאיר חלוואני פרסם פוסט תגובה נרחב לנושא זה בפורום אביב - קהילת תושבי הוד השרון עוד בחודש אפריל השנה בה הועלו טענות דומות וכתב "העיר שלנו חילונית נקודה. אין זה אומר שהעיר אינה וצריכה להיות לכל קהל התושבים שמתגורר בה, כי העיר היא של כולם, קהיליית חב"ד מתואמת עם הרשות ומקבלת אישור לשימוש ברחבה הציבורית ועומדת בסיכומים, מציע להיות יותר סבלניים וסובלניים לכל תושבי העיר מכל הזרמים.
"פעילות חב"ד לאורך השנים מכנסת לתוכה חילוניים הגרים בסביבה ולא בהכרח היו פוקדים את חגי ישראל, כמו יום כיפור האחרון, תושבים שנחשפו לאוהל חג ובדרך כלל לא היו מגיעים לבית כנסת, ובנוסף בשל מצב הקורנה התאפשרו בכל הארץ מניינים מחוץ למבנים בהתאם להנחיות, בואו נחבק כולנו את כולם ונקווה לזמנים טובים יותר".
יש לציין, כי סגן ראש העירייה הבהיר לאחר כתיבת פוסט התגובה בחודש אפריל, תוספת לתגובה הנוגעת לחגי תשרי ובה כתב: "העיר היא בעלת אופי חילוני וכנראה שגם רובה, כל כוונתי היא שהעיר שייכת לכולם, ואני עדיין ממשיך להציע להיות סובלנים וסבלניים כלפי כל תושביה".