זה נוער: חניכי תנועת הנוער העובד והלומד קן רמתיים בהוד השרון יזמו קו חם לסיוע טלפוני לקשישים בו כל חניך מאמץ קשיש, מתקשר אליו, שואל לשלומו, שואל אם הוא מעוניין בסיוע בקניות מזון או תרופות או סתם רוצה לשוחח.
1 צפייה בגלריה
ג'וני טריפטו, אחד מהחניכים בשיחה עם קשיש
ג'וני טריפטו, אחד מהחניכים בשיחה עם קשיש
ג'וני טריפטו, אחד מהחניכים בשיחה עם קשיש
(צילום: פרטי)
שיר ראובן, רכזת קן רמתיים, מסבירה: "בתור רכזת בנוער העובד והלומד, אוסף הבשורות המרות שקיבלתי מאז שפרץ לחיינו נגיף הקורונה הוא גדול: המסע לפולין בוטל. הקן סגור, החניכים בבתים. הפעילות עברה למסך.
"חוסר האונים של איסור היציאה מהבית נפגש עם הרצון של החניכים שלנו לקחת אחריות על המצב והחברה, להביע סולידריות, לדאוג לאחרים, להתנדב למה שצריך והעמיד מולנו אתגר מה תפקיד הקן בעת הזאת של משבר הקורונה?
"ביומיים האחרונים עלה רעיון - סיוע טלפוני לקשישים. אז קיבלנו מעיריית הוד השרון רשימה של תושבים ותיקים בעיר ויצרנו איתם קשר - הכל מהבית. הפצתי הודעה בווטסאפ - שלחתי אותה לחניכי שכבת י"א ובום, מבול של הודעות ווטסאפ מעשרות בני נוער שמעוניינים להצטרף. ותוך כמה כמה שעות התחלנו להפעיל מערך מפואר של טלפונים.
"כל אחד שהצטרף קיבל טלפון של קשיש והתקשר לשאול לשלומו, איך הוא מסתדר בבית, האם הוא צריך עזרה בשינוע/ קניה של אוכל/ תרופות/ ספרים או סתם רוצה לדבר כדי להפיג את הבדידות.
"התגובות היו מדהימות. אז רק רציתי להגיד תפתחו את הראש ואת הלב. בטוח יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את המצב, שאנשים ירגישו פחות לבד".