לפני כחודש, במהלך ריצה, צץ רעיון במוחו של רועי פורבט (23) מהוד השרון. וכך, לקראת חודש המודעות לסרטן השד ובעקבות הקשר האישי שלו למחלה, יזם פרויקט ייחודי תחת השם "רצים למודעות". המטרה: להעלות את המודעות למחלה ולהשיג תרומות לאגודה למלחמה בסרטן. ברשתות החברתיות הכריז שיתרום שקל על כל קילומטר שירוץ במהלך אוקטובר, ועודד אנשים נוספים להצטרף אליו – בריצה, ברכיבה על אופניים או בשחייה, ולתרום כמוהו בהתאם לקילומטראז'.
1 צפייה בגלריה
רועי פורבט. "כשיש יעד, זה מעודד לרוץ יותר"
רועי פורבט. "כשיש יעד, זה מעודד לרוץ יותר"
רועי פורבט. "כשיש יעד, זה מעודד לרוץ יותר"
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
הרעיון לא נולד במקרה. למחלת הסרטן יש אחיזה במשפחתו של רועי. אמו נפטרה מסרטן השד לפני 19 שנה, בטרם מלאו לה 30. רועי היה אז בן ארבע. לפני חמש שנים נפטרה מאותה מחלה גם סבתו (אם אביו). "כשסיפרתי לאבי על הרעיון הוא אמר לי לעוף על זה".
רועי, בוגר תיכון "רמון" ולוחם בצנחנים, החל לרוץ בילדותו, בהשפעת אביו. בגיל 11 הוא רץ למרחק של שני ק"מ, ובמהלך השנים התקדם לחמישה ואחר כך לעשרה ק"מ. בגיל 15 רץ לראשונה חצי מרתון. את המרתון הראשון תכנן לרוץ בגיל 17, אך נפצע במהלך האימונים. ארבע שנים לאחר מכן הצליח להגשים את חלומו, במרתון פריז. "סיימתי כשעתיים אחרי המנצח, אבל מבחינתי הזמן לא היה חשוב, העיקר לסיים את הריצה".
בקילומטרים האחרונים נלווה אליו אביו (51), שמאחוריו כבר ארבעה מרתונים. "אבא שלי הוא שהכיר לי את עולם המרתונים, רץ איתי באימונים ובתחרויות ונתן לי לפרוש כנפיים". בעוד חודשיים וחצי הוא מקווה לרוץ במרתון טבריה.
פרויקט ההתרמה שיזם רועי פורסם על ידו ברשתות החברתיות. האגודה למלחמה בסרטן בירכה על המיזם, פרסמה אותו באתר שלה ופתחה עבורו דף ב־JGive (סטארט־אפ חברתי לעידוד הנתינה בישראל ובעולם היהודי) תחת השם "רצים עם רועי למען המאבק בסרטן השד - תורמים שקל על כל ק"מ". את מיזם ההתרמה מקדמת האגודה גם דרך סניפיה ברחבי הארץ.
באגודה מזכירים שסרטן השד הוא הגורם השכיח ביותר לתמותה מסרטן בקרב נשים. "פרויקט הריצה של רועי זו הזדמנות להזכיר לכולם את חשיבות השמירה על אורח חיים בריא ופעיל", אומר מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן משה בר חיים, "כשליש מכלל מקרי סרטן השד ניתנים למניעה באמצעות אימוץ הרגלים בריאים כמו שמירה על משקל גוף תקין, פעילות גופנית, הנקה, הימנעות מעישון ומאלכוהול".
היעד שהוצב למיזם הוא 50 אלף שקל. רועי מעריך שירוץ עד סוף החודש כ־100 ק"מ. 500 איש שירוצו, ירכבו או ישחו - יסייעו להשיג את היעד. "כשיש יעד, זה מעודד לרוץ יותר, כדי לצבור קילומטרים", מדגיש רועי ומקווה שהסגר לא ישבש את התוכנית. "מצד שני, כשתקועים בבית, אנשים מעוניינים לעשות יותר ספורט, ואם על הדרך אפשר לתרום, למה לא?"
בשלב זה, רבים כבר תרמו. רועי מקווה לגייס תרומות גם מאנשים שאינם נוהגים לרוץ, והעלה את האפשרות להאריך את פרויקט ההתרמה מעבר לחודש המודעות לסרטן השד. ¿