במיינט כפר סבא דיווחו השבוע כי כרזות המעודדות לכאורה אונס נתלו על ידי תלמידי תיכונים בכפר סבא. בכרזות שנתלו על רקע האונס המזעזע באילת נכתב: "שתיקה = הסכמה" - "איה נאפה 12, אילת 30 = 100" ועוד. בבית ספר אחר רוסס על אחד הקירות גם כתובת מקוממת לא פחות: "אין יו"דניקית שלא מקבלת אין יבני"ק שלא נותן".

3 צפייה בגלריה
חלק מהכרזות והגרפיטי בתיכונים בעיר
חלק מהכרזות והגרפיטי בתיכונים בעיר
חלק מהכרזות והגרפיטי בתיכונים בעיר
(צילומים: פרטי)

3 צפייה בגלריה
יודניקית מול 100
יודניקית מול 100
יודניקית מול 100
(צילום: פרטי)

למרות השעיית התלמידים והסרת הכרזות, הורים רבים ששמעו על תליית הכרזות דורשים לערוך "טיפול שורש" ו"בדק בית" בבית הספר: "אני לא מאמינה שבכפר סבא הגענו למצב כזה. חשבנו שזה משהו שרחוק מאיתנו. חשבנו שלנו זה לא יקרה. אבל הנה, כאן בבית הספר שנחשב אחד היוקרתיים באזור, יש אקלים שמעודד אונס. זה מזעזע. אנחנו פשוט לא יודעים מה לעשות. הנהגת ההורים חייבת לפעול וכן עיריית כפר סבא. דבר כזה לא יכול לעבור לסדר היום".
שנת הלימודים רק החלה ובמיינט חולון מדווחים כי ילד קטן בן שנתיים וחצי נראה כשהוא משוטט לבדו ברחוב מקווה ישראל בעיר. מי שהבחינה בילד היתה נהגת עירנית שאספה אותו, ולאחר שהבינה כי הוא לבדו פנתה לגן פרטי ברחוב, ושם גילתה כי הילד יצא ממנו מבלי שאיש שם לב, ככל הנראה לאחר שפתח את השער לבדו. משטרה הוזעקה למקום ומנהלת הגן עוכבה והועברה לחקירה בתחנת המשטרה.
קצין צה"ל במילואים, שהתחזה במשך כשנה לעבריין בלב מוקדי פשיעת הסמים והסחר בנשק, הפליל עשרות עבריינים בבת ים ובערים נוספות בארץ. במיינט בת ים מספרים כי הסוכן החשאי, קצין צה"ל במילואים בדרגת רב-סרן לאחר שירות קבע ממושך כמפקד פלוגה בחיל רגלים, הוכשר במשך חודשים למשימה, במסגרתה נבנה עבורו סיפור כיסוי של עבריין, והוא החל לקשור קשרים חברתיים בקרב עבריינים במרכז הארץ. לפנות בוקר, כאמור, עם הבשלת השלב הגלוי של המבצע, יצאו עשרות צוותי בלשים ממשטרת מחוז המרכז ולוחמי משמר הגבול לגל מעצרים. במהלך ההפעלה שוגר הסוכן לעסקאות מתועדות ורכש מהעבריינים מטען חבלה, חמישה אקדחים, רימון וכמויות גדולות של קוקאין וכדורי "אקסטזי". במקביל לגל המעצרים, נערך טקס במהלכו קיבל הסוכן בנוכחות הוריו הנרגשים, את תעודת המינוי שלו ואקדח השירות ממפקד מחוז מרכז ניצב עמיחי אשד.


בעקבות עליית התחלואה בשבוע האחרון בקרית ים, הורה ראש העיר, דוד אבן צור, להגביר את הפיקוח בעיר על עבירות קורונה כדי לשמור על העיר כעיר ירוקה. במיינט קריות מדווחים כי במהלך פעילות האכיפה שהתקיימה בתחילת השבוע נבדקו פרטיה של הולכת רגל שטיילה לאורך הטיילת ללא מסכה. להפתעת השוטרים והפקחים התברר כי לא זו בלבד שהיא טיילה ללא מסכה היא גם חולה מאומתת אשר הפרה בידוד. הגברת הועברה לביתה ונרשם לה דוח בסך 5,000 שקל על הפרת בידוד.

3 צפייה בגלריה
פעילות אכיפה
פעילות אכיפה
פעילות אכיפה
(צילום: דוברות המשטרה)

זה נראה בדיוק כמו "כלבו" אך למעשה זהו אחד ממפעלי החסד הייחודיים שיזמה רשות מקומית בישראל. לראשונה ברשות מקומית, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, משיק "חנות כלבו", ראשונה מסוגה, לכ-4,000 אזרחים ותיקים ולתושבים הנתמכים על ידי הרווחה – "מרכז סיוע עירוני מכל הלב". זאת חלק ממתווה הסיוע העירוני רחב ההיקף לנפגעי הקורונה שיזמה העירייה. במיינט הרצליה מספרים כי למשך 4 ימים, מיום שני 14.9 ועד יום חמישי, 17.9, תהפוך קומה 1- בבניין עיריית הרצליה למתחם כל-בו ייחודי, המשתרע על פני 100 מ"ר, שבו נתמכי הרווחה בעיר יוכלו לבחור ללא תשלום 15 פריטים ממגוון עשיר של מוצרי מזון, טואלטיקה, מזון וציוד לתינוקות, מוצרים לבית, פריטי ביגוד חדשים ואף אופניים.